Fandom

Harry Potter

Afshan Azad

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

AfshanAzad721.jpg
Afshan Azad
Biografi
Fullt navnAfshan Azad
Født12 februar 1988
KjønnKvinne
Hår fargeSvart
Også kjent somPadma Patil
YrkeSkuespiller
"De første dagene vi hadde innspilling gikk vi gjennom hele manuset. Jeg var litt starstruck, spesielt siden jeg allerede var stor fan av Harry Potter fra før av."
Afshan Azad under filming av Ildbegeret

Afshan Azad er en av to som har spilt rollen som Padma Patil i Harry Potter-filmene. Hun er muslim, og av Bangladeshi opphav. Det var når ett castings byrå besøkte skolen hennes at Azad prøvde seg så på audition med med vennene sine. Hun var fan av Harry Potter før hun fikk en rolle i filmene. Med tiden begynte hun å ta skuespilleryrket mer seriøst.

BiografiRediger

Afshan ble født 12. februar 1988 i Manchester, London, England, og utviklet et nært vennskap med Shefali Chowdhury, som spilte Azads tvilling i filmene. Andre hun ble nær venn av er Bonnie Wright, Katie Leung, Evanna Lynch og Scarlett Byrne, som spilte Gulla Wiltersen, Cho Chang, Lulla Lunekjær, og Petrea Parkasen i filmene.

KarriereRediger

I tillegg til å ha spilt Padma Patil i Harry Potter filmene har Afshan også spilt inn stemmen for Padma i videospillet til Harry Potter og Føniksordenen. Bortsett fra Harry Potter har hun gått på Whalley Range High School, og etter det gått på Xaverian College for å studere Kjemi, Biology, Engelsk og Media.

FilmografiRediger

Eksterne lenkerRediger

Tilfeldig wiki