Fandom

Harry Potter

Albus Humlesnurrs brev til Lucifus Malfang

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Dette brevet ble skrevet av Albus Humlesnurr til Lucifus Malfang i svar til Lucifus Malfang etter at han krevet at Skalden Skurres historiers Fontenen for fryd og framgang skulle bli fjernet fra Galtvorts bibliotek. Den eksakte datoen for da brevet ble skrevet er ukjent, men, basert på det faktum at Lucifus Malfang nevner sønnen hans i brevet, kan det gjettes at brevet ble skrevet etter 5. juni, 1980.

Albus Humlesnurr siterte dette brevet i notatene hans om denne historien. [1]

InnholdRediger

Det følgende er den porsjonen av brevet siterte Albus Humlesnurr i hans notater om Fontenen for fryd og framgang:

"Såkalte fullblods-slekter opptrettholder sin påståtte renhet gjennom å fornekte, utstøte eller lyve om gomper eller gompefødte på sitt eget slektstre. Deretter prøver de å påtvinge resten av oss det samme hykleriet, når de forlanger forbud mot verker som behandler sannheter de selv benekter. Det fins ikke den heks eller trollmann hvis blod ikke er oppblandet med gompers, og jeg ville derfor betrakte det som både ulogisk og umoralsk å fjerne verker som omhandler slikt fra våre elevers kunnskapsbank."

OpptredenerRediger

Notater og referanserRediger

  1. Skalden Skurres historier

Tilfeldig wiki