Fandom

Harry Potter

Albus Potter

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer6 Share

Albus Severus Potter.jpg
Albus Severus Potter
Biografi
Født

2005 eller 2006

Fysisk beskrivelse
Kjønn

Gutt

Hårfarge

Sort

Øyenfarge

Grønn

Familie informasjon
Familie
Tilknytning
Lojalitet
.

Harry Potter: "Albus Severus, du er oppkalt etter to rektorer på Galtvort. En av dem var i Smygard, og han var den modigste mannen jeg noen gang har møtt."
Albus Severus: "Men tenk om -"
Harry Potter: "... da har vel Smygard fått en kjempegod elev, ikke sant? Det betyr ikke noe for oss, Albus. Men hvis det betyr noe for deg kan du selv velge Griffing fremfor Smygard. Valghatten tar hensyn til hva du vil."

Albus Severus Potter ble født i 2005 eller 2006 og er en halvblods trollmann og det nest eldste barnet til Harry og Gulla Potter. I 2017 som elleveåring begynner Albus Severus på Galtvort med Rosa Wiltersen og Scorpio Malfang. Han er elev i perioden fra 2017 til 2024.

BiografiRediger

Albus Severus har en storebror (Jakob Sirus) og en lillesøster ((Lilly Lulla)). Albus er den eneste som har arvet bestemorens øyne, og er også den som ligner mest på faren. Han blir ofte ertet av storebroren Jakob Sirus. Han er redd for å bli sortert i smygard når han starter på Galtvort. Kusinen Rosa er en god venn, som fungerer som en søster.

PersonlighetRediger

Albus var en stille, snill og tankefull ung gutt, ikke så ulik hans eldre bror. Han ser ut til å ha arvet aspekter etter faren, som frykten å bli sortert i smygard.

HistorieRediger

Galtvortåret 2017Rediger

Platform galtvort.gif

Albus Severus Potter på vei til Galtvort.

Aller første gang vi treffer Albus Severus er sammen med foreldrene, søskene Jakob og Lilly Lulla mens de venter på Galtvorts ekspressen som skal ta ham og broren til Galtvort. Jakob erter broren og sier at han kommer til å havne i Smygard. Harry trøster sønnen sin om at han er oppkalt etter to tidligere rektorer ved Galtvort.

Harry og Albus.gif

Albus Severus og Harry Potter i 2017.

Navnets opphavRediger

Navnet er av latinsk opphav hvor "Albus" betyr klok og mellomnavnet "Severus" betyr streng.

EiendelerRediger

ForholdRediger

TriviaRediger

  • Arthur Bowen spiller Albus Severus i Harry Potter og Dødstalismanene del II. Sam Clemmett spiller Albus Severus i teaterstykket Harry Potter og Barnets forbannelse.
  • J.K. Rowling har sagt at hun finner Albus som den mest interessante av Harry og Gulla sine barn, sannsynligvis er det på grunn av Albus fysiske og psyiske likheter med faren, Harry Potter.
  • I filmen har Albus en ilder som kjæledyr. Det ble visst like før på hans første år på Galtvort, da familien og ham var på spor ni og tre kvart så man at han hadde en ilder i et bur.
  • Initalene A.S.P. kommer etter ordet Asp, som er en type slange. Slangen er et symbol for smygard.
  • Albus Severus deler likheter med bestemoren sin, Lilly. De er begge født som det andre barnet. De har begge grønne øyne. De har en rivalivisering med eldre søsken.
Albusseveruspotter barnetsforbannelse.jpg

Sam Clemmett som Albus Severus Potter i Harry Potter og Barnets forbannelse.

OpptredenerRediger

ReferanserRediger

Tilfeldig wiki