Wikia

Harry Potter

Albus Potter

Kommentarer3
1 646sider på
denne wikien

Omdirigert fra Albus Severus Potter

Albus Severus Potter
Albus Severus Potter
Biografi
Født

2005 eller 2006

Fysisk beskrivelse
Kjønn

Gutt

Hårfarge

Sort

Øyenfarge

Grønne

Familie informasjon
Familie
Tilknytning
Lojalitet
.

Albus Severus Potter ble født i 2005 eller 2006 og er det nest eldste barnet til Harry og Gulla Potter. Han var elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom i perioden 2017 - 2024.

BiografiRediger

Albus Severus Potter har en storebror & en lillesøster, Jakob Sirius Potter & Lilly Potter II. Albus er den eneste av barna som har arvet bestemorens øyne (Lilly Potter I) og ligner på Harry Potter selv. Han blir ofte ertet av storebroren og er redd for å bli puttet i Smygard når han starter på Galtvort. Kusinen hans Rosa Wiltersen (datter til Ronny og Hermine) er en veldig god venn, de holder sammen som søsken.

HistorieRediger

Harry: "Albus Severus, du er oppkalt etter to rektorer på Galtvort. En av dem var en smygarding, og han var nok den modigste mannen jeg noen gang har møtt."

Albus Severus: "Men bare tenk om -"

Harry: "... da har vel Smygard fått en kjempegod elev, da, ikke sant? Det betyr ikke noe for oss, Albus. Men hvis det betyr noe for deg kan du selv velge Griffing fremfor Smygard. Valghatten tar hensyn til hva du helst vil."

Albus Severus ble født som den mellomste av barna til Harry og Gulla Potter i 2005 eller 2006. Den aller første gangen vi treffer Albus Severus i 2017 står han i sammen med sine foreldre, broren Jakob og søsteren Lilly og venter på Galtvorts ekspressen som skal ta ham og broren til Galtvort. Jakob erter broren sin ved å si at han kommer til å komme i Smygard. Harry trøster sin sønn med at han er oppkalt etter to tidligere rektorer ved Galtvort og at den ene av dem, som var en smygarding var den modigste han hadde møtt.

Navnets opphavRediger

Albus Severus er et navn av latinsk opphav. "Albus" betyr klok [1], mens "Severus" betyr streng[2].

OpptredenerRediger

ReferanserRediger

  1. http://www.behindthename.com/name/albus
  2. http://www.behindthename.com/name/severus

Tilfeldig wiki