Fandom

Harry Potter

Animagus

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer3 Share

Animagus er en med muligheter til å transfigurere seg til et dyr.

P bli animagus er en svært komplisert magi, og det tar en god stund før en lærer det. En person som ønsker å bli en animagus vet ikke på forhånd hva han eller hun blir transformert til, men flere kartlegginger tilsier at de blir transfigurert til et dyr med samme personlighet. Også noe av utseende blir å finne igjen hos animagusformen.

Animaguser i historienRediger

Den aller første animagusen vi traff på var Minerva McSnurp, da hun ventet på Albus Humlesnurr i 1981. McSnurp ble svært forundret da Albus sa: "Tenk å finne dem her, Professor McSnurp!" Grunnen til at Albus Humlesnurr visste at det var Minerva var fordi hun stirret så hardt.

Registrerte animaguserRediger

Mcsnurp animagus.gif

Minerva McSnurp er en animagus.

Minerva er kjent for å være eneste registrerte animagusen i hennes århundre. Som animagus tar hun form som en grå katt, med sorte striper rundt øynene og på sidene. I tillegg til å at animagusformen hennes er en katt, er også skytsvergen hennes det.

Uregistrerte animaguserRediger

Da Jakob, Sirius Svaart og Petter fikk greie på at deres venn, Remus Lupus var en varulv gjorde de ikke narr av ham. Tvert i mot, lærte de seg å bli animaguser. Jakob tok som animagus form som en kronhjort, og det er denne sønnens skytsverge forestiller.

Sirius svart (animagus).gif

Sirius Svaart

Sirius Svart er en animagus. Han lærte seg i likhet med kameratene: Jakob og Petter animagi, da de fikk vite om Remus varulvsykdom, han tok form av en stor svart hund. Fordi Sirius var animagus var det en enkel sak for ham å rømme fra Azkaban i 1992. Det er som animagus, at vi først får se Sirius.

Etter å ha forrådt Lilly og Jakob Potter for Fyrst Voldemort, organiserte Petter Pittelpytt sin egen død. Han transfigurerte seg til animagusformen sin: en grå rotte, som fra 1993 var rotten til Ronny Wiltersen.

Rita Slita som en animagus.jpg

Rita Slita som en animagus

Tilfeldig wiki