Fandom

Harry Potter

Aquamenti

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer2 Share

Aquamenti
Besvergelse

Aquamenti

Type

Formel

Håndbevegelse

Aquamenti.png

Effekt

Det kommer vann fra stav spissen

Aquamenti er en formel som maner frem en stråle av klart, rent vann fra tryllestavtippen. Besvergelsen er Aquamenti.[1]

Kjent bruk av formelenRediger

Brukere Datoer Notater
Fleur Delacour 24. november, 1994 Hun tryllet frem vann ikke-verbalt i den den første prøven av Tretrollmannsturneringen for å slukke flammene til en Vanlig Walisisk Grønn drage.[2]
Marietta Eggelkam (muligens) 1995 Hun kan ha brukt en ikke-verbal versjon av denne formelen under et HL møte i 1995, selv om det mest sannsynlig var Slukkeformelen.[3]
Jokum Finnimann Skoleåret 1996-1997 Han brukte denne formelen under øving i en time, men fulgte ikke med og skjøt ved et uhell en kraftig stråle som traff professor Pirrevimp. Jokum måtte skrive setninger på tavlen som straff.[1]
Harry Potter 1997 Han brukte denne formelen for å fylle krystallbegeret til Humlesnurr i Malacrux hulen, men eliksiren inni Humlesnurr fikk det til å tørke ut før det kom inn i munnen hans.[1]

Rubeus Gygrid
Harry Potter

1997 Under Slaget ved Astronomitårnet, bruktre de denne formelen for å slukke ildenGygrids hytte etter at dødseteren Thorfinn Røvle hadde tent på hytta.[1]
Hermine Grang 1997 Når de spurte Mundungus Styrfeder om hvor Medaljongen til Salazar Smygard lå, satte Harry ved et uhell fyr på øyenbrynene til Mundungus. Hermine brukte denne formelen på ansiktet hans.[4]
Harry Potter 2. mai 1998 Under Slaget om Galtvort, prøvde Harry å slukke Vincent Krabbes Satanstunger med denne formelen, til ingen nytte.[4]

Notater og referanserRediger

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Harry Potter og Halvblodsprinsen
  2. Harry Potter og Ildbegeret
  3. Harry Potter og Føniksordenen
  4. 4,0 4,1 Harry Potter og Dødstalismanene

Tilfeldig wiki