Fandom

Harry Potter

Argarapp

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Aragog.jpg
Argarapp
Biografi
Født

Før 1942

Død

20. april, 1997

Utseende
Rase

Akromentula

Kjønn

Gutt

Hårfarge

Brun

Tilhørighet
Lojalitet
Argarapp (død 1997) var navnet på en kjempe akromantula som en gang ble eid av Rubeus Gygrid. Gygrid fikk Argarapp mens han var student ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

LivRediger

I unge årRediger

Argarapp ble opprinnelig kjøpt som et egg i et fjernt land og brakt til Storbritannia i lommen på en reisende. På et tidspunkt ble egget gitt til Rubeus Gygrid som på det tidspunktet var student ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Etter at Argarapp klekte fra egget oppbevarte Gygrid edderkoppen i et skap i et av skolens fangehull.

Åpningen av MysteriekammeretRediger

Etter at Tom Dredolo Venster (senere kjent under navnet Voldemort) slapp løs Smygards monster, fikk skolen mistanke til at det var Argarapp som var monsteret og at det var Gygrid som hadde sluppet ham løs. Etter mistanken flyttet Gygrid Argarapp ut i Den forbudte skogen og fant kona Mosag til ham.

Gygrid på sin side ble utvist fra Galtvort, men ettersom han så på Galtvort som et hjem fikk han bli på Galtvort som skogvokter. Fordi Gygrid fikk lov til å bli på Galtvort, fikk han mulighet til å ta vare på Argarapp.

1993Rediger

I 1993 ble basilisken til Salazar Smygard nok en gang sluppet ut av Mysteriekammeret. Flere studenter ble forsteinet, men ingen døde under angrepet. De ansatte ved Galtvort vurderte nok en gang å stenge Galtvort for godt på grunn av angrepene. For å gi en ledetråd, ba Gygrid Harry Potter og Ronny Wiltersen om å følge edderkoppene for å få svaret på "alt". Tiltross for at begge guttene ikke hadde særlig lyst til å oppsøke edderkoppene tok de beslutningen om å gjøre det allikevel.

LegoRediger

Argarapp er også laget i Lego. For å få tak i kjempeedderkoppen må man kjøpe settet "Hagrids Hut" nr. 4738. Dette fås tak i i de fleste lekebutikker.
ImagesCA8TF8UT.jpg

Argarapp i Lego

Tilfeldig wiki