Fandom

Harry Potter

Avdelingen for magisk transport

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

DMT clear.png
Avdelingen for magisk transport
Informasjon
Leder(e)
Hovedkvarter

Magidepartementet, London

Fiender

Avdelingen for magisk transport er en avdeling i Magidepartementet og ligger på plan 6. Madam Eggelkam var en gang ansatt i denne avdelingen.

KontorerRediger

Flumnett administrasjonenRediger

På dette kontoret arbeider de med å sikre at flumnettene er i orden og de kan også koble til (eller fra) peiser til flumnettet. Flumnettet består av alle peiser i trollmannsbygninger. Ved å benytte seg av en peis som er knyttet opp mot flumnettet kan man transporteres fritt mellom ulike peiser.

Enkelte ganger kan administrasjonen sette opp en forbindelse mellom en trollmannsbygning og en gompebygning. Dette skjedde mellom Hiet og Hekkveien 4 i 1994.

Reguleringskontroll for sopelimerRediger

Reguleringskontrollen for sopelimer har myndighet til å bestemme hvorvidt et individ kan bruke en sopelime. Dersom en sopelime blir karakterisert som farlig og kan gjøre skade, vil kontoret konfiskere sopelimen.

Flyttnøkkel kontoretRediger

Flyttnøkkel kontoret arbeider med å regulere objekter som blir omdannet til flyttnøkler og områdene der de blir benyttet. Under Den 422. verdenscupen i rumpeldunk i 1994 sørget avdelingen for autorasjonen av tusenvis av flyttnøkler.

ImmiveringskontoretRediger

Immiveringskontoret bevilger immiveringslisens til kvalifiserte hekser og trollmenn. For å få immiveringslisens må man være 17 år. Ettersom det er en viss risiko for å splutsje ved immivering dersom man ikke er dyktig nok, må man ha denne lisensen. Kvalifiserte arbeidere fra Magidepartementet lærer bort hvordan man skal immivere. Ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom kommer det personer fra Immiveringskontoret og holder kurs i immivering.

Bak kulisseneRediger

  • Det kan hende at Fnattbussen reguleres av denne avdelingen

Tilfeldig wiki