Fandom

Harry Potter

Bathilda Bang

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer3 Share

Bagshot profile.jpg
Bathilda Bang
Biografi
Født

Før 1881

Død

En eller annen gang før 24. desember, 1997
Gudriksdal

Blod Status

Fullblods eller Halvblods

Også kjent som

"Babla" Bang

Titler

Professor

Fysisk beskrivelse
Art

Menneske

Kjønn

Kvinne

Hårfarge

Hvit

Hudfarge

Hvit

Familie informasjon
Familie
Tilknytning
Arbeid
  • Forfatter
  • Historiker
Lojalitet
.

Historikeren Bathilda Bang er kjent blant annet som forfatter av: Magiens historie, denne boka blir brukt i faget: Magihistorie ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Bathilda bodde store deler av sitt liv i Gudriksdal, hvor hun hadde et nært forhold til Familien Humlesnurr og Familien Potter. Det er litt usikkerhet om når Bathilda døde, men hun døde i en gang i mellom juni - 24. desember 1997.

Kort historie Rediger

Som tidligere nevnt hadde Bathilda et nært forhold til både Familien Humlesnurr og Familien Potter. Det er blitt sagt at det var kun Bathilda som visste om at Kendra Humlesnurr også hadde en datter. Når det gjelder Familien Potter var hun ofte på besøk hos dem, blant annet var hun i ett års dagen til Harry.

Bathilda var også tanten til Gellert Grindelwald, Gellert bodde hos henne i en periode etter han sluttet på skolen. Bathilda fortalte om hvor nært forhold Gellert og Albus hadde.

På ett eller annet tidspunkt i mellom døden til Albus Humlesnurr i juni, og juli 1997 intervjuet Rita Slita Bathilda for å få informasjon om Albus.

24. Desember 1997 besøkte Harry og Hermine Grang Gudriksdal, ettersom de hadde en mistanke om at Sverdet til Gudrik Griffing muligens var å finne der. Da de to stod på utsiden av Potter huset, kom Bathilda til dem og ba dem bli med. Det de to ikke visste var at det slett ikke var Bathilda, men Nagini som var innplantet i henne. Poenget var at Nagini skulle skade Harry så mye at det ikke var sjans for ham å komme seg unna.

Tilfeldig wiki