FANDOM

Beauxbatons Crest
Beauxbatons Magiakademi
Informasjon om beliggenheten
Beliggenhet

I Pyreneene, Frankrike

Rektor

Olympe Maxime

Beauxbatons magiske akademi er en fransk trollmannsskole som ligger i Pyreneene, en fjellkjede helt sør i Frankrike. Skolen tar inn elever ikke bare fra Frankrike, men også Spania, Portugal, Nederland, Luxemburg og Belgia. Skolens våpenskjold er to gylne krysslagte tryllestaver som hver spruter tre stjerner.

Beauxbatons nåværende Rektorinne er Madam Olympe Maxime. Her gikk for eksempel Fleur Delacour før hun giftet seg med Rulle Wiltersen. Beauxbaton reiste også til Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom i forbindelse med Tretrollmannsturneringen.

SkolenRediger

Beabaubatons(pottermore)

Beauxbatons. Foto: Pottermore.com

Beauxbaton er et vakkert slott omgitt av majestetiske hageanlegg og fontener, og har stått slik i over syv hundre år.

I spisesalen synger skognymfer serenader for elevene mens de spiser, og ved juletider blir det pyntet med store glitrende isskulpturer som aldri smelter.

Det har vært sagt at alkymist gull har vært med på å nedbetale store deler av slottet og omgivelsene, siden Nicolas og Perenelle Flamel møtte hverandre på Beauxbaton i sine ungdomsår, og at en praktfull fontene midt i skoleparken, med helbredende egenskaper, er oppkalt etter dem.

HistorieRediger

Skolen ble grunnlagt rundt 1290, og har huset mange nevneverdige elever igjennom årene. De mest kjente er Nicolas Flamel, alkymisten som oppdaget De vises stein, og hans hustru Perenelle.

Andre tidligere elever er Vincent Duc de Trefle-Picques, som unnslapp Skrekkveldet ved å kaste en usynlighetsformel over halsen sin slik at det skulle se ut at hodet hans allerede var avhugget, Luc Millefeuille, en berømt konditor som forgiftet gomper, Fleur Delacour, som kjempet i Slaget om Galtvort, og Olympe Maxime, rektorinne ved skolen fra 1990.

Ved Tretrollmannsturneringen i 1994, ble Fleur valgt ut som Beauxbaton's forkjemper, og kom på fjerde og siste plass i turneringen.

Uniform Rediger

Elevenes uniform antyder at de er vant til varmere vær enn det de møter ved Galtvort. Beauxbatons' uniformer er laget av en tynn lysblå silke,

Rediger

Kjente studenterRediger