Fandom

Harry Potter

Bonnie Wright

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Bonnie Wright.jpg
Bonnie Wright
Biografi
Fullt navnBonnie Francesca Wright
Født17. februar 1991 i London, England
NasjonalitetBritisk
Nåværende bostedslandEngland
KjønnKvinne
Familie*Gary Wright (far)
  • Sheila Teague (mor)
  • Lewis Wright (bror)
YrkeSkuespiller

Bonnie Wright (født 1991) er navnet på skuespilleren som har rollen som Gulla Wiltersen i filmene om Harry Potter.

BiografiRediger

Bonnie Wright ble født 17. februar 1991 i London, England som datter av Gary Wright og Sheila Teague, begge gullsmeder.

Som tiåring debuterte hun i rollen som Gulla Wiltersen i Harry Potter og De vises stein. Gulla fikk ideen til å gå på audition til filmen av sin eldre bror Lewis som fortalte henne at søsteren minnet ham om Gulla. Året etter (2002) hadde Gulla mer betydning i Harry Potter og Mysteriekammeret som en av filmens hovedroller. Senere i 2002 hadde Bonnie en rolle i filmen Stranded som ble sendt på TV kanalen Hallmark. I 2004 var hun igjen å se i rollen som Gulla i Harry Potter og Fangen fra Azkaban, påfulgt av en rolle i Agatha Christie: A Life in Pictures. De neste sju årene var hun å se påfølgende Harry Potter filmene: Harry Potter og Ildbegeret (2005), Harry Potter og Føniksordenen (2007), Harry Potter og Halvblodsprinsen (2009) og Harry Potter og Dødstalismanene del I og del II fortsatt i rollen som Gulla Wiltersen. Hun hadde videre rollen som Mia i Geography of the Hapless Heart (2012). Hun studerer nå film ved London College of Communication.

Tilfeldig wiki