Fandom

Harry Potter

Borgia

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

"En lutrygget mann hadde dukket fram bak disken og strøk det oljeglatte håret bort fra ansiktet."
—Borgia kommer for å hilse på Lucifus Malfang og sønnen hans[src]
Herr Borgia (født før 1863) var en trollmann som eide svartekunstbutikken Borgia & Brust. Det virker som at
Borgia.png

Borgia

Borgia i 1992 hadde hovedansvaret for butikken, og det er ukjent hva som hente med hans medeier Carolimagnus Brust. Da Lucifus Malfang var på besøk i butikken i 1992 fortalte Borgia til ham at blodrenhet var like viktig for ham som det alltid hadde vært, noe som tyder på at Borgia var en Fullblods trollmann.

BiografiRediger

Tidligere livRediger

Herr Borgia ble født på et tidspunkt før 1863 og stiftet i 1863 butikken Borgia & Brust sammen med kameraten Carolimagnus Brust. I perioden 1920-tallet til 1940-tallet virker som om det var Brust som tok seg av handlene i butikken, dette bevises ved at Brust var personen som kjøpte Medaljongen til Salazar Smygard fra Miseria Mørch1920-tallet og at han var sjefen til Tom Dredolo Venster1940-tallet.

1992Rediger

Da Lucifus Malfang besøkte Borgia & Brust i 1992 for å selge flere mørke objekter som han fryktet at Magidepartementetet ville oppdage dersom de var på besøk hos ham. Da Borgia fant ut at Malfang ikke ville kjøpe noe av ham, virket han svært skuffet, og prøvde å få Lucifus' sønn Draco Malfang til å kjøpe en Hengtmanns hånd. Rett etter Malfangene hadde dratt, viste Borgia tegn til at han mislikte Malfangene, og han var fast bestemt på at de tingene som Malfang hadde solgt til ham kun var en liten del av alle de mørke objektene som befant seg i Malfangenes herrskapshus.

1996Rediger

Da Draco Malfang i 1996 hadde en plan om å smugle dødsetere inn på Galtvort, dro han til Borgia & Brust for å få Borgia til å holde tilbake Forsvinningskapet som stod i butikken. Dracos plan var å reparere et lignende skap som var på Galtvort og dermed bruke de to skapene som snarveier, men siden han ikke visste hvordan han skulle gjøre det spurte han Borgia om hjelp. Borgia var svært tilbakeholden med å gi informasjon, men da Draco viste ham Mørkets merke som han hadde svidd inn på armen sin og truet med å sende Fenris Vargar etter ham dersom han ikke gav den informasjonen som Draco trengte for å reparere skapet gav han allikevel informasjon til Draco.

Like etter at Draco hadde forlatt butikken, gikk Hermine Grang inn der for å prøve å få Borgia til å fortelle henne hva Draco hadde vært ute etter i butikken. Hermine ble imidlertid fort avslørt, og ble dermed kastet ut fra butikken.

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki