Fandom

Harry Potter

Carolimagnus Brust

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Carolimagnus Brust
Biografi
Født

Før 1863

Blodstatus

Fullblods (mest sannsynlig)

Fysisk beskrivelse
Art

Menneske

Kjønn

Mann

Tilknytning
Arbeid

Butikkansatt

Lojalitet

Borgia & Brust

.

Carolimagnus Brust (født før 1863) var en av grunnleggerne av Borgia & Brust. Da Albus Humlesnurr ønsket å vite mer om Voldemorts fortid, dro han til Brust for å spørre ham ut. Humlesnurr fikk vite at Miseria Mørch en gang hadde kommet til ham for å selge Medaljongen til Salazar Smygard fordi hun var fattig, hun solgte medaljongen for 10 galleoner. På et senere tidspunkt ble Tom Dredolo Venster ansatt hos Borgia & Brust for å lete etter og skaffe Brust verdifulle gjenstander. Da Venster en dag forsvant, ble Brust svært overrasket [1].

Det er uvisst hva som skjedde med Brust senere i livet, men i 1992 virket det som at det var Herr Borgia som drev butikken alene [2].

BiografiRediger

BarndomRediger

Carolimagnus Brust ble født på et tidspunkt før 1863. Det er mulig at han var i familie med Herbert Brust og andre medlemmer av Familien Brust [3].

I stillingen som butikkeierRediger

I 1863 grunnla Brust og hans kamerat Herr Borgia butikken Borgia & Brust i Spindelsmuget i Diagonallmenningen. Mens Brust arbeidet i butikken, tok han fordeler av at kundene lot ham ha mulighet til å gjøre røverkjøp. På 1920-tallet fikk butikken besøk av Miseria Mørch, en Fullblods arving etter Salazar Smygard. Miseria som hadde knapt med penger solgte da Medaljongen til Salazar Smygard, som hadde gått i arv i familien hennes gjennom mange generasjoner for 10 galleoner. På et senere tidspunkt solgte Brust medaljongen videre til Hespetra Smutt.

OpptredenerRediger

ReferanserRediger

  1. Harry Potter og Halvblodsprinsen
  2. Harry Potter og Mysteriekammeret
  3. Familien Svaart

Tilfeldig wiki