Fandom

Harry Potter

Cedrella Svaart

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Cedrella Weasley.jpg
Cedrella Wiltersen
Biografi
Født

Mellom 1915 og tidlig på 1919-tallet
Død mellom 1950 til 1996

Fysisk beskrivelse
Kjønn

Kvinne

Familie informasjon
Familie
Tilknytning
Lojalitet
.

Cedrella Wiltersen (født Svaart) (1919 -. 1950) var en fullblods heks, og den nest eldste datter av Arcturus Svaart II og Lysandra Jugullus. Hun giftet seg med Septimus Wiltersen, som ble betraktet som en blodforræder av Svaart familien, dermed ble hun fornektet og fjerne Svaarts sittf familietre. Cedrella og Septimus hadde tre sønner, hvorav en er Arthur Wiltersen. Det er gjennom Cedrella at Wiltersen familien knyttet til Svaart familien, men også til Langballe familien.

MytologiRediger

Cedrella er en sjelden feminin variant av "Cedric", som igjen er tatt fra det gamle keltiske navnet Caratacos, som betyr "kjærlighet".

Bak scenenRediger

  • Horatsion Snilehorn har nesten utelukkende sortert Familien Svaart i Smygard huset, og dermed kan Cedrella bedraktes som et eksempel på en "god smygard" for hennes synspunkter på blodstatuser. Imidlertid kan Snilehorn ikke ha vært eliksirlærer når hun deltok ved Galtvort mellom 1920-tallet og 1930-tallet.
  • Cedrella eldste søster, Callidora ble født i 1915, og hennes lillesøster, Charis, ble født i 1919. Cedrella må ha vært født en gang mellom slutten av 1915 og tidlig på 1919.
  • Cedrella hadde tre sønner. En av dem var Arthur, og det er mulig at en annen var Bilius.
  • På slektstreet, er Cedrella avbildet ved siden av hennes søstre. Hun ligner på sin grandtante, som også ble fornektet fra familien.
  • Cedrella har en likhet med Andromeda Dult, som i likhet med Cedrella, er den nest eldste datter av tre på Svaart familien sitt familietre, samt at hun giftet seg med noen av de hennes familie ikke godkjente, i mens hennes eldste og yngste søstre hadde et "respektable" ekteskap.

Opptredener Rediger

Tilfeldig wiki