Fandom

Harry Potter

Colon McMerk

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Mclaggen.jpg
Colon McMerk
Biografi
Kjønn

Mann

Født

ca. 1978-1979

Familie
Blod Status

Halvblods eller Fullblods (muligens)

Titler

Målvakt (midlertidig)

Alias
Lojalitet
I filmene

Colon McMerk (født ca. 1979) var en trollmann som var elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom i perioden 1990 - 1997. Etter å ha spist forgiftede Teve egg, mistet han sjansen til å være med på laguttrekningen til Griffings rumpeldunklag i 1995, i sitt syvende år ved skolen fikk han rollen som reserve målvakt. Colon var i blant dem som ble invitert med i Snileklubben i det syvende året, da Professor Snilehorn senere på året inviterte til juleselskap med klubben, gikk Colon med Hermine Grang til selskapet. Det var hovedsakelig Colon som var skyld i det store tapet Griffings rumpeldunklag  fikk i kampen mot Håsblås.

BiografiRediger

Tidligere livRediger

Det er ikke så mye vi vet om Colons tidligere liv, annet enn at han ble født i 1978 eller 1979. Det virker som at han ble født inn i en innflytelsesrik familie, ettersom hans onkel Tiberius er en viktig tjenestemann i Magidepartementet. Colon har et godt forhold til ham, og en gang var han med onkelen, Bertus Bulter og Rufus Grimst på jakt etter Stubbsvans i Norfolk.

Utdannelse ved GaltvortRediger

Tidlige årRediger

Da Colon var elleve år gammel, startet han som elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Under Valgsermonien ble han valgt til Griffing, noe ogsåKatti Bull ble. Colon var en dyktig limeflyger og var også rumpeldunkspiller, han holdt seg mest til posisjonen som målvakt.

Sjette klasseRediger

For å fremheve tapperheten sin, spiste Colon en halvkilo forgiftede Teve egg. Denne handlingen gjorde at han ikke fikk sjansen til å prøvefly på uttrekningen til Griffings rumpeldunklag. Ettersom laget hadde stått uten keeper siden Oliver Qvist sluttet i 1994 (rumpeldunk hadde et års pause pga. Tretrollmannsturneringen) , trengte laget en ny målvakt. Men fordi Colon lå påSykestua, var det isteden Ronny Wiltersen som overtok rollen som målvakt.

Syvende klasseRediger

Året etter ble Colon invitert til Snileklubben av Horation E.F Snilehorn, grunnen til at Colon ble invitert var onkelens berømmelse. Colon var i blant de mange som kom til uttrekningen til Griffings rumpeldunklag, i håp om å få posisjonen som målvakt. Ettersom han bare klarte å redde fire av fem sluffer, var ikke det godt nok til at han ble målvakt, for Ronny reddet samtlige av de fem. Å nok en gang ikke få sin lenge etterlengtede posisjon som målvakt, var skuffende for Colon. Derfor prøvde han alt han kunne med å forklare at Gulla Wiltersen ikke hadde gjort et ordentlig forsøk. Men Harry nektet å høre på ham.

Ved juletider holdt Horation E.F Snilehorn juleselskap for Snileklubben, han gikk dit sammen med Hermine Grang som også var medlem i klubben. Men dette var dømt til å bli en fiasko, Colons selvopptatthet og snakking om rumpeldunkbevegelser gjorde at Hermine mistrivdes i hans selskap. Hermine valgte å unngå Colon, og tilbragte store deler av kvelden sammen med Harry og Lulla Lunekjær. Da Colon senere kom til Harry for å høre om han hadde sett Hermine, benektet Harry det, Colon ble irritert fordi Hermine hadde forsvunnet.

Da Ronny havnet på sykestua i mars, måtte Harry finne en som kunne troppe inn som målvakt. Colon som var klar over situasjonen, fant fort ut at denne kandidaten var ham, noe Harry også måtte innrømme. I tiden før kampen, kom Colon med mange tips til Harry, og flere ganger bestemte han hva de andre spillerne skulle foreta seg, noe som Harry irriterte seg over. Store deler av kampen mot Håsblås ble ødelagt av at Colon tok kommandoen over laget, dette førte til at Griffing tapte med 260 poeng. Dette tapet var kanskje et av de største tapene Griffing hadde hatt noen gang.

Tilfeldig wiki