Fandom

Harry Potter

Corvinus Mørch

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

250px
Cornvinus Mørch
Biografi
Kjønn

Mann

Født

1700-tallet eller 1800-tallet

Familie
Blod Status

Fullblods

Lojalitet
I filmene

Corvinus Mørch (født 1700, eller 1800) var en trollmann og veiviser, og medlem av den rene blodsfamilien Mørch.

Han var Ormtunge, og blant annet kjent som en av etterkommere av Salazar Smygard. Han skal ha vært svært innavlet og rik.

Mørch visste også om Mysteriekammeret. Han var ekspert i å holde inngangen hemmelig.

BiografiRediger

På 1700-tallet var det en ide om å installere en forseggjort rørsystem på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Det truet hemmeligheten om inngangen til Mysteriekammeret som på den tiden fortsatt hadde sitt opprinnelig utseende, og som allerede da var plassert der jentedoen ville i senere tid bli plasssert.

Corvinus Mørch var på den tiden student ved Galtvort, og som etterkommer av Salazar Smygards visste ham hvor inngangen var og hvordan åpne den. Cornvinus var ansvarlig for å beskytte inngangen, ved å skjule den bak en vask og våtromsinnredning (som i dag er en del av Stønne Stinas bad). Dette for at de som allererde visste hvordan komme inn, fortsatt får tilgang til Mysteriekammeret.

OpptredenerRediger

*Pottermore (Kun nevnt)

Notater og ReferanserRediger

Tilfeldig wiki