Fandom

Harry Potter

Den første trollmannskrigen

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Den første trollmannskrigen var en stor konflikt med fundamenter så tidlig som på 1940-tallet men, ble ikke offisiell før 1970 og varte da fra 1970 - 1981. Voldemort virket uslåelig, men ble på et merkelig vis slått av en liten gutt, Harry Potter.

Mørkets herre`s opprør oppstod ved hjelp av hans dødsetere, mørke hekser og trollmenn som tjente ham og brakt terror til både Gomper og magisk uskyldige. De ble motarbeidet av Magidepartementet og Føniksordenen, en organisasjon grunnlagt av Albus Humlesnurr som ville spille en avgjørende rolle i begge Voldemorts nederlag.

HistorieRediger

Etter at Tom Venster forlot Galtvort Høyere skole for hekseri og trolldom, og hadde kommet tilbake for å søke jobben som lærer i Forsvar mot Svartekunster var det i en lang stund stillhet fra ham. Men på begynnelsen av 1970-tallet begynte opprørene,uskyldige mennesker ble drept,torturert og satt under befaliusforbannelsen. Albus Humlesnurr som var Vensters store motstykke opprettet Føniksorden, en organisasjon som skulle kjempe i mot Voldemort og hans Dødsetere.

kilderRediger

Tilfeldig wiki