Fandom

Harry Potter

Den flyende Ford Angliaen

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Den flygende Ford Angliaen er lyse blå, som ble forhekset av Arthur Wiltersen slik at den kunne fly og bli usynlig.
Flying Ford Anglia.jpg
Bilen var også forhekset med en utvidelsesformel slik at det ble plass til ti personer, seks kofferter, to ugler og en rotte.

Fred og Frank redder HarryRediger

Da Harry Potter satt innelåst på rommet sitt i Hekkveien 4 var det litt av en overasskelse da han fikk se Ronny Wiltersen i sammen med brødrene Fred og Frank som kom i den flygende bilen. Wiltersen guttene reddet Harry fra Dumlingene, men fikk kjeft av Molly da de kom tilbake til Hiet. Senere fikk Arthur vite om hva guttene hadde gjort, i forhold til sin kone ble han imponert og spurte hvordan det gikk, men et blikk fra Molly var nok til å få ham til å skifte mening.

Harry og Ronny flyr til GaltvortRediger

RonHarry1.jpg

Arthur brukte bilen for å kjøre barna sine og Harry til Galtvort. Ettersom Harry og Ronny ikke kom igjennom til Plattform 9 og 3/4 fant Ronny ut at de kunne bruke bilen til å følge etter toget med. Akkurat i det guttene ser borgen sluttet magien som fikk bilen til å fly å virke, noe som førte til at bilen kjørte rett inn i Prylepilen. Etter å ha slengt passasjererne sine ut, fortsatte bilen inn i den forbudte skogen, hvor den senere reddet Harry og Ronny fra Argarapp og de andre kjempe edderkoppene.

Tilfeldig wiki