Fandom

Harry Potter

Den lekke heksekjel

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentar1 Share

Leakycauldron.jpeg
Den lekke heksekjel
Informasjon om stedet
Beliggenhet

London, England, Storbritannia

Eier
Beboere
Opptredener

Den lekke heksekjel ble grunnlagt på 1500-tallet av heksa Daisy Dodderidge, hennes mål var å lage en passasje i mellom gompeverdenen og magiverdenen. Den er plassert i Charing Cross Road. Det var også Daisy som var den første serveringsdamen i bygget. I bygningen finner man en bar, rom som kan leies og et stort spiserom.

For å hindre gomper i å komme dit, har man satt heksinger på kroen slik at den ser ut som en stengt klessbutikk. På baksiden av kroen finner man en massiv murvegg, og om en heks eller en trollmann knakker på den med en tryllestav vil den åpne seg.

Tidligere var det Tom som var bartender i Den lekke heksekjel, hans rolle var ganske lik en eiers, ettersom han viste rommene til gjestene. Det er uvisst når Tom gikk av som bartender, men det må ha vært et sted i mellom 1998 og 2017, ettersom Hanna Abom tok over som bartender.

HistorieRediger

1991Rediger

Da Rubeus Gygrid fulgte Harry Potter til Diagonallmenningen passerte de igjennom Den lekke heksekjel. Man merket da at kroen er et samlested for hekser og trollmenn som besøker Diagonallmenningen.

1993Rediger

Etter at Harry hadde stukket av fra sin tante og onkel, tok han Fnattbussen til den lekke heksekjel. Han fikk da leie et rom.

1997Rediger

Da Harry gikk forbi Den lekke heksekjel i 1997 var kroen så og si folketom, kun bartender Tomvar der.

Tilfeldig wiki