Fandom

Harry Potter

Den trinne dame

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Den_trinne_dame.jpg
Den trinne dame
Biografi
Kjønn

Dame

Hårfarge

Sort

Født

1960 eller tidligere

Arbeid

Vokter av Griffing tårnet

Lojalitet
I filmene
Første opptreden

Harry Potter og De vises stein

Siste opptreden

Harry Potter og Halvblodsprinsen

Den trinne dame er vokter av oppholdsrommet til Griffing og er å finne i åttende etasje. Portrettet forestiller en tykk dame i rosa kjole med mørkt hår. Før hun lar noen slippe inn stiller hun spørsmål om passordet, dersom studenten svarer riktig får den slippe inn. Hun har voktet Griffings oppholdsrom i hvertfall siden Molly og Arthur Wiltersen var elever der [1].

BiografiRediger

Tidligere livRediger

Det er lite man vet om Den trinne dames tidligere liv, man vet heller ikke hva hun het da hun levde. Det kan hende at hun var elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom og at hun ble sortert til Griffing.

DødenRediger

Man vet ikke når eller hvordan Den trinne dame døde, men det må ha vært før 1960. Det er også uvisst hvem som voktet oppholdsrommet før hun ble satt til det. Hun er en pliktoppfyllende vokter av Griffings oppholdsrom, og gir kun adgang til til dem som har det riktige passordet. Dersom elever kommer sent til oppholdsrommet bebreider hun dem, og er irritert over at de vekket henne. Hun drar ofte på besøk til de andre portrettene i borgen, blant annet har hun en venninne ved navn Fiona, som hun besøker og får besøk i feriene, spesielt i juleferien. Det hender ofte at de to drikker i sammen, og en gang drakk de opp mye vin som var i et portrett av noen fulle munker.

1960Rediger

Den trinne dame voktet Griffings oppholdsrom allerede på 1960-tallet da Molly og Arthur Wiltersen var elever ved skolen, en gang gav hun en skjennepreken til Molly og Arthur som hadde vært på nattur og kom til portrettet hennes klokka fire om natta.

1993 - 1994Rediger

Da Sirius Svaart inntrådde Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom i 1993 ødela han portrettet hennes fordi hun ikke lot ham slippe inn. Hun ble livredd og gjemte seg i et annet portrett i borgen. Mens portrettet hennes ble reparert ble hun erstattet av Ridder Callagal. Da han fikk sparken etter å ha sluppet Sirius Svaart inn på oppholdsrommet gjenopptok hun sin stilling som vokter for Griffing tårnet, men bad om å få beskyttelse. To sikkerhetstroll ble satt til det.

1996 - 1997Rediger

Da Harry Potter en gang kom sent til portrettet hennes, ble hun irritert på ham og sa at han hadde feil passord, da Harry gikk tilbake til Albus Humlesnurr for å betrakte minnet til Horatsion E.F Snilehorn ropte hun etter ham at hun bare tullet.

OpptredenerRediger

ReferanserRediger

  1. Harry Potter og Ildbegeret

Tilfeldig wiki