FANDOM

Desperantens kyss er en desperant's ultimate våpen, og en av de verste handlingen som er kjent for trollmannsverdenen. På folkemunne er det kjent som en skjebne verre enn døden, og ble lenge brukt som en straff forbeholdt de verste av de verste av svarte hekser og trollmenn. Å rømme fra Azkaban ble straffet med desperanten's kyss, enda det kun har skjedd to ganger at noen har klart å rømme fra Azkaban.

Det sies at bare det å være vitne til en desperant kysse ett offer i seg selv skal være en ulidelig prosess, og kysset i seg selv blir sett ned på med så mye forakt blant trollmenn og hekser, at det anses som uverdig for selv de verste kriminelle.

Utførelse og bruk Rediger

En desperant's kyss inntreffer når en desperant trekker hetten på kappen sin tilbake, vrir leppene sine rundt leppene til offeret, og suger ut sjelen til offeret. En som blir utsatt for en desperant's kyss vil bli tapt for alltid, ettersom at det ikke finnes noen kjente motformler som kan hente tilbake sjeler som har gått tapt i desperanter. Således hjertet og hjernen til offeret fremdeles banker og holdes i live, kan ett offer for ett desperant's kyss overleve kysset, men det som er igjen er bare ett tomt skall - det som gomper ville gjenkjent som ett alvorlig tilfelle av vegetativ tilstand.

På grunn av kysset's grusomme bivirkninger, det faktum at man ikke kan komme tilbake som ett spøkelse, og at det er helt ukjent hva som skjer med sjelen som suges ut, har desperanten's kyss blitt brukt som straff av Magidepertamentet i århundrer. Det finnes ingen informasjon om hva som skjer ofrene etter ett kyss, men man kan gå ut i fra at sjelene til ofrene blir fanget i desperanten for bestandig.

Kjente ofreRediger

KilderRediger

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki