Fandom

Harry Potter

Dredolo Mørch

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Dredolo Mørch Var navnet på en Fullblods trollmann, som nedstammet fra Salazar Smygard. Han har to barn, Morfus og Miseria. Han er dessuten morfaren til Tom Dredolo Venster. Dredolo ble plassert i Azkaban dømt for å ha angrepet en ansatt i Magidepartementet, han døde kort tid etter at han ble løslatt fra fengslet. Gjennom sitt slektskap med Salazar Smygard var han innehaver av Medaljongen til Salazar Smygard og Peffermells ring.

BiografiRediger

Tidligere årRediger

Dredolo ble født inn i Fullblods familien Mørch, en familie som både hadde nedstamming til Salazar Smygard og Kadmon Peffermell. Han hadde en sønn ved navn Morfus og en datter ved navn Miseria Mørch. Som i de fleste andre fullblods familier, var også Mørch familien preget av innavl, dette førte til en ustabilitet og vold i familien.

Han bodde i en falleferdig rønne i nærheten av Lillehenge med sine to barn, Morfus og Miseria. Man vet lite om Dredolos kone, men enten er hun død, eller så har hun forlatt ham på grunn av hans voldelige natur.

Dredolo hadde et elendig forhold til sine barn, forholdet var vel allikevel best til sønnen, ettersom han faktisk så ut til å opprettholde Mørch familiens idealer. Datteren Miseria var det verre for, da hun ikke viste noe tegn til magi overhodet, så han på henne som en futt, og Dredolo forventet at hun skulle gjøre alt av matlaging og rengjøring. Både Dredolo og Morfus fornærmet Miseria mye, og en gang endte det nesten med at Miseria ble kvalt. Han brukte ormtunge for å kommunisere med begge sine barn.

ArrestasjonRediger

Sønnen Morfus ville ikke legge noe skjul på at han var en trollmann, det førte til at han stadig vekk utførte magi i nærheten av gomper, noe Dredolo godtok. Morfus' handlinger førte til at han havnet i klammeri med Magidepartementet. Da lederen i Avdelingen for Magisk jus Herr Okkermann ankom Mørchs hjem for å fortelle om saken, var det stor motstand både fra Morfus og Dredolo. Dredolo forsvarte sin sønns handlinger og satte seg i mot Okkermanns forsøk på diskusjon. Da Okkermann skulle til å gå avslørte Morfus at søsteren Miseria hadde et romantisk forhold til gompen det dreide seg om: Tom Venster Sr. Dredolo angrep datteren sin, og skulle til å kvele henne, men ble stoppet av Okkermann.

Morfus sørget for at faren ikke skulle angripe datteren ved å sende en rekke heksinger mot Okkermann, noe som førte til at han måtte løpe for livet. Okkermann returnerte til Magidepartementet for å hente forsterkninger og var femten minutter senere tilbake ved Mørch huset. Både Dredolo og Morfus forsøkte å kjempe i mot, men på grunn av et klart flertall fra Magidepartementet ble de ført bort fra huset sitt.

Begge to ble ført til Heksingating hvor de mottok dommer om at de måtte sone i Azkaban. Dredolo måtte sone seks måneder i Azkaban for overfall på en offisiell utsending fra Magidepartementet. Da han ble løslatt returnerte han til et tomt hjem. Han fant ut at datteren hadde forsvunnet sammen med en gomp, en gomp som Albus Humlesnurr trodde var under påvirkning av en kjærlighetseliksir. Hun hadde tatt med seg en Medaljongen til Salazar Smygard. Ettersom Dredolo ikke lenger hadde noen til å lage mat for seg, døde han kort tid etter i hjemmet sitt.

Etter dødenRediger

Etter at Dredolo døde ble ringen hans arvet av Morfus. Dredolos barnebarn ble oppkalt etter ham, ettersom barnebarnets mellomnavn var Dredolo. Senere skulle dette barnebarnet, Tom Dredolo Venster bli kjent som den mest fryktede trollmannen noen sinne under navnet Fyrst Voldemort. Da Tom var seksten år gammel oppsøkte han rønna til Mørch familien for å oppsøke Dredolo, imidlertid fant han ut at morfaren var død.

Tilfeldig wiki