Fandom

Harry Potter

Druella Rosinius

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer2 Share

Druella Svaart (født Rosinius) (f. 1951-1955) var en fullblods heks som giftet seg med Cygnus Svaart III. Paret fikk tre døtre: Bellatrix, Andromeda, og Narsissa Svaart. Gjennom Bellatrix, er hun svigermor til Rodolfus DeMons. Gjennom Andromeda, som ble arveløs for å gifte seg med den gompefødte trollmannen Teodor Dult, er Druella bestemor til Nymfadora Dult og oldemor til Teddy Lupus. Gjennom Narsissa, er hun svigermor til Lucifus Malfang, bestemor til Draco Malfang og oldemor til Scorpio Malfang.

Druella kan være i slekt med dødseteren Ellmann Rosinius og annen dødseter som heter Rosinius.

Bak kulisseneRediger

Basert på en uttalelse fra Horatsion Snilehorn, kan Druella ha vært medlem av Smygard, som hennes mann Cygnus. Men kanskje han ikke hadde ment Druella, som hun var en Rosinius på den tiden. 

En av Druellas døtre, Bellatrix, har tykke øyelokk. Det er sannsynlig at denne funksjonen av hennes utseende ble arvet fra sin mor. 

Sirius Svaart uttalelse om at "Jeg er den eneste Svaart som er igjen" kan tyde på at Druella er død, så hennes navn etter hun ble gift var Svaart. Men sannsynlig mente Sirius bare Svaart etter fødselen, som vil være kvalifisert til å arven Grimmoldsplass 12. Verken bøkene eller Svaarts familietre gir noen informasjon om hennes død, og siden hennes døtre er bare i midten av 40-årene på slutten av Dødstalismanene, kan hun vel fortsatt være i live. 

Druella brøt Svaarts familietradisjon med å navngi medlemmer av sin familie etter stjerner når hun og hennes ektemann, Cygnus, kalte sin yngste datter Narsissa, som stammer fra blomsten, påskelilje. Dette gjorde Narsissa det første barnet født inn i Svaart familien som ikke ble oppkalt etter en stjerne eller konstellasjon siden Fineas Nigellus Svaart minst. 

Etymologi Rediger

Druella kan være en kombinasjon av navnene Drusilla, ofte kortsluttet til Dru og Betyr "duggvåte-øyner" eller "fruktbare". Drusilla var navnet til den beryktede romerske keiseren Caligulas favoritt søster, samt datter som var oppkalt etter henne.

Tilfeldig wiki