Fandom

Harry Potter

Dudleif Dumling

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer32 Share

DudleyDH.png
Dudleif Dumling
Biografi
Født

23. juni 1980

Blodstatus

Gomp

Sivilstatus

Gift

Også kjent som
Fysisk beskrivelse
Kjønn

Mann

Hårfarge

Blond

Øyenfarge

Blå

Familie informasjon
Familie
Tilknytning
Lojalitet
.

Dudleif Dumling (født 23. juni 1980) er en gomp, og sønn av Petunia Dumling og Wiktor Dumling.

Dudleif er svært bortskjemt, noe som førte at han ble bredere enn han var i høyden. Han hadde i alle år en gjeng og favorittsporten til denne gjengen var å plage Harry, i tillegg til å plage små barn som var svakere enn dem. Etter at Dudleif i 1995 hadde vært ute med kameratene sine, kom han over to desperanter. Heldigvis var Harry i nærheten slik at Harry fikk fjernet desperantene. Etter denne episoden begynte Dudleif å bli vennligere mot fetteren sin. I 1997 måtte Dumlingene forlate Hekkveien 4 fordi det ikke lenger var trygt for dem å bo der pågrunn av at Voldemort var ute etter Harry, Dudleif lurte da på hvorfor ikke Harry skulle bli med dem. Etter Den andre trollmannskrigen giftet Dudleif seg og fikk flere barn. Dudleif holdt dessuten kontakten med Harry og hans barn.

BiografiRediger

BarndommenRediger

Dudleif ble født den 23. juni 1980, og var Petunia og Wiktor Dumlings eneste barn. Da Dudleifs tante, Lilly Potter, døde i 1981 ble Dudleifs fetter, Harry Potter plassert hos Dumlingene. Dudleif er redd for Harry

Da Dudleif feirte sin femårs dag i 1985 passet Tante Maggen på slik at Harry ikke skulle vinne over ham i stol-leken ved å rappe til han over leggene med stokken sin. Noen år senere kom Maggen på besøk med en robot til Dudleif og en boks med hundekjeks til Harry. I årene på barneskolen, plaget Dudleif ofte Harry. Ettersom Dudleif var en del større enn Harry førte det til at Harry ble et lett offer for Dudleifs skøyerstreker, selv om Harry var en del raskere enn ham.

Elleve års dagenRediger

Da Dudleif ble elleve år gammel, fikk han blant annet en ny data, en ny TV, fjernstyrt kran, flere videospill og en racersykkel. Tiltross for at Dudleif fikk svært mange presanger ble han ikke fornøyd, da han hadde fått to færre enn året før. Det hjalp noe når moren gav han gaven fra Tante Maggen, men fortsatt var det en gave mindre enn året før. Moren lovte ham at de skulle dra ut for å kjøpe en ny gave til Dudleif.

På bursdagen, fikk Dudleif lov til å dra til Zoologisk hage sammen med en kamerat og foreldrene. Planen var at Harry skulle være hos Dumlingenes nabo, Arabella Figg, men rett før Dumlingene skulle reise, fikk de telefon om at fru Figg ikke kunne passe Harry fordi hun hadde brukket beinet. Dette førte til at Harry, som Wiktor Dumling nektet å være alene hjemme (han kunne jo rive ned huset eller stjele noe), måtte bli med til dyrehagen. Dudleif nektet at Harry skulle bli med i dyrehagen på HANS bursdag, men han hadde ikke så mye valg. Harry måtte bli med. Mens de var i dyrehagen ble Dudleif svært fasinert av en Boa constrictor, noe som førte til at Wiktor Dumling banket på glasset i håp om at slangen skulle bevege seg. Etter at Wiktor hadde snudd ryggen til slangen, gikk Harry bort og snakket med slangen. Harry ble svært opprørt da slangen hørte ham. Uten at Harry selv visste hvordan forsvant glasset foran slangen noe som førte til at Dudleif (som stod helt inntil glasset) falt over ende og inn i slangeburet. Slangen kom seg unna.

Tilfeldig wiki