Fandom

Harry Potter

Eliksir som gir drømmeløs søvn

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Eliksir som gir drømmeløs søvn
Informasjon om eliksir
Virkninger

Gir drikkeren en drømmeløs søvn

Karakteristikk

Purpurrød i fargen

Dersom du plages av mareritt kan du brygge en eliksir som lar deg slippe alt dette. Du trenger endel ingredienser for å lage denne drikken, men for all del er det bedre enn å ha mareritt!

Ingredienser Rediger

  • Småfe hjerter
  • 3 billehår
  • 2 sommerfugl pulver
  • 4 doser enhjørnings pulver av melterte hover
  • 8 biter bark av stavtreet rosentre
  • 1 fjær fra en blå føniks.

Fremgangsmåte Rediger

Det aller første du må gjøre er å sette heksekjelen på ilden og vente til temperaturen når 350 grader. Denne temperaturen blir passelig for at du kan tilsette to av billehårene, med engang det er gjort må du tilsette småfehjertene og så lar du dette koke i 4 minutter før du rører en gang med klokka og tilsetter det siste billehåret. La dette koke i ca. 15 minutter før du tilsetter sommerfugl pulveret med to minutters mellomrom. Når det er gjort tar du oppi dosene med enhjørningspulveret, så må du la dette koke i 15 nye minutter før du tar oppi de åtte bitene med bark fra rosentre. Etter fem minutters mellomrom tar du oppi fjæren fra den blå føniksen.

Har du fulgt oppskriften til punkt å prikke vil eliksiren din bli sort. Da er det på tide og ta eliksiren av platen og la det hvile i rundt 12 timer før du heller den på flasker.

Se dessutenRediger

Eliksirer

Tilfeldig wiki