Fandom

Harry Potter

Elphinstone Urquart

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Elphinstone Urquart (død 1985) var en trollmann som arbeidet i Magidepartementet. Urquart var gift med Minerva McSnurp, et ekteskap som dramatisk tok slutt da Urquart døde i 1985.

BiografiRediger

Unge årRediger

Elphinstone Urquart ble født flere år før 1935, han ble født inn i den fullblods trollmannsfamilien Urquart.

Ansatt i MagidepartementetRediger

Elphinstone startet å arbeide i Magidepartementet på et tidspunkt etter at han fylte sytten. På 1950-tallet var han forfremmet til sjef for et kontor i Avdelingen for Magisk jus [1].

Etter at Minerva McSnurp hadde fullført utdannelsen sin ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom i 1954 startet hun å arbeide i Avdelingen for Magisk jus hvor hun fikk Urquart som sjef. McSnurp var en dyktig arbeidstaker og Urquart fikk et godt forhold til henne. Da Minerva hadde jobbet to år i departementet fikk hun tilbud om en prestisjefylt mulighet, men hun nektet å ta i mot. Minerva savnet hjemlandet sitt, Skottland og var fortsatt forelsket i Dougal McGregor, en gompebonde som hun ikke kunne gifte seg med fordi det ville bety slutten for hennes livsønsker.

ReferanserRediger

  1. Pottermore

Tilfeldig wiki