Fandom

Harry Potter

Epletre

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Epletre er trær av arten Malus domestica som finnes i rosefamilien (Rosaceae). Den er en av de mest utbredte, og den mest kjente av de mange medlemmer av slekten Malus som brukes av mennesker. Treet opprinnelse fant sted i Vest-Asia. Det er mer enn 7500 kjente kultivarer av epler, noe som resulterer i et område av ønskede egenskaper.

Bakgrunn Rediger

Epletræ tryllestaver finnes ikke i et stort antall. De er kraftige og passer best til en eier som har store ambisjoner og idealer, da dette treet mikser seg dårlig blant svartekunster. Det sies at den som besitter en epletre tryllestav vil være en godt elsket person og ha lang levetid. Dette er av det faktum at Garrick Ollivander ofte har møtt kunder me personlig sjarm når de finner sin perfekte match i en epletre-tryllestav. En uvanlig evne til å snakke med andre magiske vesener på deres morsmål er også ofte funnet blant epletre tryllestaveiere, som inkluderer den berømte forfatteren av Merpeople: A Comprehensive guide to their language and customs av Dylan Marwood.

Referanser Rediger

Tilfeldig wiki