Fandom

Harry Potter

Evanna Lynch

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Evanna Lynch.jpg
Evanna Lynch
Fullt navnEvanna Lynch
Født16. August i 1991, Termofeckin, Irland
NasjonalitetIrsk
KjønnKvinne
ØyenfargeBlå
Hår fargeBlondt
Familie*Donal Lynch (far)
  • Marguerite Lynch (mor)
  • Máiréad Lynch (søster)
  • Emily Lynch (søster)
  • Patrick Lynch (bror)
YrkeSkuespiller

Evanna Patricia Lynch ble født den 16. August i 1991 i Termonfeckin, Irland. Lynch spiller rollen som Lulla Lunekjær i de tre siste filmene i Harry Potter-serien.

Tidligere livRediger

Lynchs familie forteller at hun er besatt av bøkene. Da hun var yngre skrev hun konstant til Rowling og i et av disse brevene skrev hun at hun ville elsket å spille i Harry Potter-filmene, men hun tvilte på at det kom til å skje i og med at hun bodde på et livløst sted kalt Termonfeckin; hvor aldri noe hendte. Til hennes overraskelse, svarte Rowling henne: " Don't be too hard on Termonfeckin; it does have a brilliant name! And I come from a very sleepy place."Da Evanna var elleve år gammel skulle den femte boka i serien utgis, men uheldigvis for henne lå hun i det tidspunktet på sykehus, og var derfor redd for å gå glipp av lanseringen. Men sykehuset slapp henne ut morgenen av lanseringen, og en lokal bokhandel la det opp slik at hun skulle få en kopi signert av forfatter Rowling. Evanna hevder selv at hun har lest bøkene i Harry Potter-serien 6-7 ganger.

Som skuespillerRediger

Den 21. januar 2006 utkonkurrerte Evanna 15 000 jenter fra Storbritannia og Irland i "kampen" å få rollen som Lulla Lunekjær i Harry Potter og Føniksordenen (film). Det var Evanna som selv lagde reddikøreringene og armbåndet med en hare som Lulla gikk med i Snilehorns julefest.

Eksterne lenkerRediger

Tilfeldig wiki