Wikia

Harry Potter

Evanna Lynch

Kommentarer0
1 682sider på
denne wikien
Evanna Patricia Lynch ble født den 16. August i 1991 i Termonfeckin, Irland. Lynch spiller rollen som Lulla Lunekjær i de tre siste filmene i Harry Potter-serien.
Evanna Lynch

Evanna Lynch

Tidligere livRediger

Lynchs familie forteller at hun er besatt av bøkene. Da hun var yngre skrev hun konstant til Rowling og i et av disse brevene skrev hun at hun ville elsket å spille i Harry Potter-filmene, men hun tvilte på at det kom til å skje i og med at hun bodde på et livløst sted kalt Termonfeckin; hvor aldri noe hendte. Til hennes overraskelse, svarte Rowling henne: " Don't be too hard on Termonfeckin; it does have a brilliant name! And I come from a very sleepy place."Da Evanna var elleve år gammel skulle den femte boka i serien utgis, men uheldigvis for henne lå hun i det tidspunktet på sykehus, og var derfor redd for å gå glipp av lanseringen. Men sykehuset slapp henne ut morgenen av lanseringen, og en lokal bokhandel la det opp slik at hun skulle få en kopi signert av forfatter Rowling. Evanna hevder selv at hun har lest bøkene i Harry Potter-serien 6-7 ganger.

Som skuespillerRediger

Den 21. Januar i 2006 utkonkurrerte Evanna 15 000 andre jenter fra Storbritannia og Irland i "kampen" for å få rollen som Lulla Lunekjær i Harry Potter og Føniksordenen (film). Det var faktisk Evanna som selv lagde reddikøreringene og armbåndet med en hare som Lulla gikk med i Snilehorns julefest.

KilderRediger

http://www.imdb.com/name/nm2121541/bio

Tilfeldig wiki