Fandom

Harry Potter

Familien Venster

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Familien Venster var en rik gompefamilie som bodde i et herrskapshus i Lillehenge. Familien bestod av godseieren Thomas Venster, hans kone; Mary Venster, deres sønn Tom Venster sr. og deres barnebarn trollmannen Tom Dredolo Venster.

HistorieRediger

Tidligere årRediger

Vensterne bodde i et herrskapshus på en høyde i Lillehenge. Familien var svært snobbete og misslikt av de fleste i den lille landsbyen Lillehenge. De hadde et dårlig forhold til familien Mørch som bodde et steinkast unna.

Mordet på VensterneRediger

I 1943 kom Tom Dredolo Venster til Vensterhuset for å ta hevn på sin far som hadde forlatt moren i en svekket tilstand mens hun ventet ham. Venster snek seg opp til huset en sen kveld og drepte alle tre Vensterne. Dagen etter fant hushjelpen Thomas, Mary og Tom Venster sr. liggende døde på stuegolvet, alle med skrekkslagne blikk.

I etterkant av drapet på Vensterne, ble familiens gartner Frank Brask mistenkt for å stå bak drapet. Innbyggerne i Lillehenge fant det svært mistenkelig at Brask etter drapet fortsatte å bo ved Vensterhuset som om ingenting hadde skjedd.

Tilfeldig wiki