Fandom

Harry Potter

Flavius Belby

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Flavius Belby.jpg
Flavius Belby
Biografi
Født

1715

Død

1791 (76 år gammel)

Titler

President

Fysisk beskrivelse
Art

Menneske

Kjønn

Mann

Hudfarge

Hvit

Magiske kjennetegn
Skytsverge

Noe med horn

Tilknytning
Lojalitet

Hans lokale klysekule-klubb

.

Flavius Belby (17151790) var en trollmann som overlevde et Lethifold-angrep i Papua Ny-Guinea i 1782. Han ble omtalt på et Trollmannskort for å ha funnet den enkleste måten å skremme vekk en Lethifold.

Lethifold angrepetRediger

Belby ble utsatt for et Lethifold angrep engang iløpet av år 1782 da han var på ferie i Papua-Ny Guinea. Det skjedde da han lå våken i senen sin, og omsider begynte å bli søvning, før han hørte noe like ved. Han fikk med det samme øye på noe som minnet på en sort og formløs skygge i et av rommene som bare var opplyst av måneskinn. Denne skyggen krøp så etterhvert opp på sengen, og Belby merket en betydelig tyngde. Lethifolden minnet om en ifølge Belby, en bølgende sort kappe, hvor kantene flagret svakt mens den buktet seg oppover sengen mot ham. Lethifolden prøvde på å kvele Belby med å forsiktig gli over ansiktet hans, og så munnen og neseborene, men Belby kjempet imot selv om han hele tiden følte seg kvelt av Lethifolden. Han kunne ikke skrike om hjelp og famlet istedenfor etter tryllestaven sin. Lethifolden forsatte å stramme med sitt grep om halsen på Belby, nesten så han ikke fikk puste. Belby forsøkte så å konsentere seg, i all makt om Lamsløvformelen, men den hadde ingen virkning på vesenet, selv om den slo et hull i soveromtaket. Etter mye om og men, pekte han med tryllestaven inn i vesenets folder, og kalte så frem i bevisstheten minnet om dagen da han var blitt valgt som formann i den lokale Klyseklubben, og det var da han klarte å få frem Vergeformelen. Lethifolden fløy tvers over rommet og kom fort ut av syne.

OpptredenerRediger

ReferanserRediger

Tilfeldig wiki