Fandom

Harry Potter

Flumnettet

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Flumnettet er en betegnelse som trollmenn og hekser bruker på peiser som er magisk bundet i sammen slik at de kan dra fra en peis til en annen. For å benytte seg av flumnettet må man ha flumpulver og en peis. Det er svært viktig at personen som drar med flumnettet sier tydelig hvor personen skal ellers kan den risikere å havne i feil peis. Magidepartementet har et eget kontor - Flumnettsadministrasjonen til å inspisere peisene som er knyttet opp til flumnettet. Dette kontoret har også myndighet til å stenge enkelte peiser slik at man ikke kan reise fra eller til dem.

HistorieRediger

1992Rediger

Da Harry Potter skulle dra med flumnettet for første gang i 1992 sa han ikke "Diagonallmenningen" tydelig nok slik at han endte opp i Borgia & Brust i Spindelsmuget.

1996Rediger

Under Venke Dolorosa Ufferts tid som Storinkvisitor ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom fikk hun Flumnett administrasjonen til å sperre av samtlige peiser ved Galtvort bortsett fra sin egen slik at ikke Harry Potter skulle få kontakt med Sirius Svaart.

Tilfeldig wiki