Fandom

Harry Potter

Galtvorts skolekor

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Filius orchestrating.png
Galtvorts skolekor
Informasjon
Leder(e)

Filius Pirrevimp

Hovedkvarter

Storsalen, Galtvort borgen

Tilknytning

Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom

Galtvorts skolekor hadde en viktig del av underholdningen ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Koret sang ved flere anledninger, som under velkomstfesten i 1993. Koret blir dirigert av Filius Pirrevimp, og har vanligvis øvelser i Storsalen. Dette koret er svært talentfullt ettersom de kan synge på flytende latin samt flerstemt.

HistorieRediger

1993 - 1994Rediger

Velkomstfesten i 1993 sang koret Something Wicked This Ways Comes. Den gangen sang koret mens de holdt padder (en av paddene var Tristan, padden til Nilus Langballe).

1995-1996Rediger

I 1995 fikk Venke Dolorosa Uffert myndigheten til å inspisere professorene ved Galtvort og hvordan nivå det var på timene de holdt. I den forbindelse, inspiserte Uffert en av kortimene som ble holdt i Storsalen, men Uffert fant ikke noe å legge fingeren på og var godt fornøyd med Pirrevimps innsats. Før hun gikk målte hun Pirrevimp med et målebånd.

1996 - 1997Rediger

Tidlig i oktober i 1996 hadde koret en nødøvelse, noe som førte til at Pirrevimp måtte skynde seg fra Galtvang til Galtvort. På slutten av skoleåret, hadde Pirrevimp en øvelse med koret sent på kvelden. Mens de sang den engelske og latinske sangen, In Noctem, begynte skyer å innta himmelen og Slaget ved Astronomitårnet var i ferd med å melde sin ankomst. Midt i øvelsen, avbrøt Minerva McSnurp Pirrevimp og ba ham om å vekke Severus Slur.

Kjente medlemmerRediger

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki