Fandom

Harry Potter

Gellert Grindelwald

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer4 Share

Gellert Grindelwald ble født i 1883 var en svært ond trollmann (faktisk den nest ondeste trollmannen noensinne, etter Fyrst Voldemort).
Gellert.jpg

Gellert Grindelwald

Han var elev ved Durmstrang i perioden 1894 - 1900. Sommeren 1900 flyttet han til sin grandtante: Bathilda Bang hvor han knyttet bekjentskap med Albus Humlesnurr. Etter at Albus kom i en duell med sin bror Abriam Humlesnurr (de beskyldte hverandre for å ha drept søsteren Ariana Humlesnurr) dro Grindelwald fra Gudriksdal. I 1945 møtte han Albus igjen, da for å duellere - Albus vant duellen og Gellert ble sendt til Nurmengaard. I 1998 kom Fyrst Voldemort til Grindelwald for å lete etter Oldstaven.

BiografiRediger

Gellert var elev ved Durmstrang institutt, men ble utvist pga. sitt forhold til svartekunstene. Gellert bestemte seg for å finne Dødstalismanene, gjenstandene som kunne gjøre ham udødelig bare han hadde alle tre. Siden Gellert hadde hørt at det var Dunkert Peffermell som muligens hadde vært eier av Usynlighetskappen dro han til Gudriksdal og bodde hos sin grandtante: Bathilda Bang.

I Gudriksdal traff han Albus Humlesnurr som han ble god venn med, begge guttene hadde oppnådd berømmelse og de startet å jobbe med en plan om hvordan Trollmenn kunne kontrollere Gomper. Guttene ble svært knyttet til hverandre. Man vet ikke om Gellert noensinne returnerte den gløden Albus hadde for ham, men en ting vet man, Gellert viste omsorg for Humlesnurr da han siden gav sitt for å beskytte Humlesnurrs grav fra Voldemort.

Abriam Humlesnurr visste om hva de to drev med, og ønsket å motkjempe dem. Abriam forsøkte å få dem til å kutte ut planene, ved å sette Grindelwald i forsvar. Alt dette førte til at Grindelwald utførte Martyrius forbannelsen på Abriam, resultatet var en heftig dagers duell, hvor Ariana Humlesnurr som hadde problemer med å kontrollere magien sin døde. Pga dette brøt Albus Humlesnurr kontakten med Gellert, og Gellert dro avgårde fordi han ikke ville bli beskyldt for å ha drept Ariana.

Bak kulisseneRediger

Tilfeldig wiki