FANDOM

BiografiRediger

Gellert var elev ved Durmstrang Institutt, men ble utvist pga. sitt forhold til svartekunstene. Gellert bestemte seg for å finne Dødstalismanene, gjenstandene som kunne gjøre ham udødelig bare han hadde alle tre. Siden Gellert hadde hørt at det var Dunkert Peffermell som muligens hadde vært eier av Usynlighetskappen dro han til Gudriksdal og bodde hos sin grandtante: Bathilda Bang.

I Gudriksdal ble han kjent med Albus Humlesnurr som han ble god venn med, og sammen hadde de oppnådd berømmelse ved å planlegge en stor aksjon, hvor Trollmenn skulle kontrollere Gomper og resten av verden. Guttene ble svært knyttet til hverandre. Man vet ikke om Gellert noensinne returnerte den gløden Albus hadde for ham, men en ting vet man, Gellert viste omsorg for Humlesnurr da han siden gav sitt for å beskytte Humlesnurrs grav fra Voldemort.

Abriam Humlesnurr visste om hva de to drev med, og ønsket å motkjempe dem. Abriam forsøkte å få dem til å kutte ut planene, ved å sette Grindelwald i forsvar. Alt dette førte til at Grindelwald utførte Martyrius forbannelsen på Abriam, resultatet var en heftig dagers duell, hvor Ariana Humlesnurr som hadde problemer med å kontrollere magien sin døde. Pga dette brøt Albus Humlesnurr kontakten med Gellert, og Gellert dro avgårde fordi han ikke ville bli beskyldt for å ha drept Ariana. Til tross skillet mellom hverandre, er det foreløoig ikke kjent om Gellert fortsatt hadde følelser for Humlesnurr. I slutten av April 1998, fikk Grindelwald besøk av Fyrst Voldemort, og av ren respekt nektet han å røpe plasseringen til Oldstaven, den kraftigste staven i verden.

Jakten på Dødstalismanene Rediger

Grindelwald var alltid fascinert av Dødstalismanene, og gjorde store fremskritt i jakten på dem. Gjennom hans arbeid, fant han til slutt plasseringen på en av dem, Oldstaven, også kjent som Dødsstokken, Skjebnestaven. Den var hos stavmakeren Mykew Gregorovitsj, og med det stjal Gellert denne fra ham.

Kraften i Oldstaven sies å være uovervinnelig i duell, noe som ville gjøre Gellert meget sterk. I tillegg til hans talent innen magi og forståelse for det, gjorde det at denne kombinasjonen gjorde han til den største trollmannen noen sinne.

Terroriseringen av verden Rediger

Nyhetsbildet om Grindelwald

Nyheter om Grindelwalds terror i Europa, 1926

Etter bruddet mellom Humlesnurr og Grindelwald, var han så og si alene i hans arbeid mot en revolusjonerende ny verdensorden. Etter hans suksessfulle oppdrag i å få tak i Oldstaven, satte han i gang den praktiske delen av oppdraget for ny verdensorden. I begynnelsen av 1920-tallet reiste han rundt i verden for å finne flere følgere, noe som skapte uro i de ulike trollmann samfunnene. Med det var trusselen for at trollmenn ville bli oppdaget av Gompene betraktelig stor, og en stor Global Trollmannskrig var på randen.

Infiltreringen av Magikongressen Rediger

Graves-Profile

Grindelwald i forkledning som Herr Dyster

Terroren skjedde ikke bare i Europa. Frykten for terror spredte seg til Amerika, og Den Amerikanske Magikongress var oppmerksom over Grindelwald og hans mulige angrep.

I 1926 foregår det dystre krefter i New York, og Kongressen begynner en etterforskning. Grindelwald blir oppmerksom på at det foregår ond magi, gjennom en "visjon", og drar til USA. Med hans kunnskap for magi, går han i forkledning som Herr Dyster, på engelsk Percival Graves, og får hovedansvaret for å finne ut hva dette er. I hans forsøk i å finne det som skaper trøbbel, blir han hindret av Herr Salamander Fisle, en zoologist som har blitt innblandet i etterforskningen. Det viser seg til slutt at det som skaper problemer er en Obscurial, en destruktiv ond kraft, forårsaket av en trollmann som under press har vært nødt til å ikke bruke magi, som etter hvert skaper en parasitt i kroppen. Dette blir en Obscurus, som ødelegger alt på sin vei. Til slutt viser det seg at Grindelwald hadde plan om å finne Obscurialen som et våpen for hans videre arbeid mot ny verdensorden.

Gellert Grindelwald 2 FB1

Grindelwald etter å bli avslørt av Magikongressen

Under forkledning som Herr Dyster, blir han stoppet av Kongressen, og til slutt fengslet i deres celler i hovedkvarteret.

Bak kulisseneRediger

Oldstaven

Døden (Skaperen) · Antiokus Peffermell · Antiokus Peffermells morder · Emerik den onde · Egbert den ekstreme · Gomerik · Herrover · Barrabas Desprell · Loxias · Arcus og/eller Livius · Gregorovitsj · Gellert Grindelwald · Albus Humlesnurr · Draco Malfang · Tom Venster · Harry Potter

Oppstandelsessteinen
Døden (Skaperen) · Kadmon Peffermell · Dredolo Mørch · Morfus Mørch · Tom Venster · Albus Humlesnurr · Harry Potter · Borte
Usynlighetskappen
Døden (Skaperen) · Dunkert Peffermell · Sønnen til Dunkert Peffermell · Familien Peffermell · Jakob Potter · Albus Humlesnurr · Harry Potter