Fandom

Harry Potter

Gildemann Fraatse

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Gildemann Fraatse er navnet på en trollmann som er portrettert i 1 etasje i hovedtrappa, fra dette portrettet fører det en snarvei til "Borggården ved Transfigurasjonen". Han er portrettert i sammen med en hund. Det virker som han har tilgang på en mengde mat, ettersom Tamara Tatlevik til stadighet spør ham om han kan fikse noe mat for henne. Han har det til stadighet med å si: "Tenk å være ung igjen".

BiografiRediger

Tidligere livRediger

Det kan hende at Gildemann en gang i tiden var elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom og at han isåfall ble sortert til Håsblås, ettersom han bare lot folk med Håsblåsfarger eller de som kunne passordet bruke snarveien i mellom portrettene hans.

1992 - 1993Rediger

Tidlig i 1993 hang det et portrett av Gildemann i Hovedtrappa. Ettersom portrettet da hang på en lite tilgjengelig plass, er det tvilsomt at dette portrettet fungerte som en snarvei til et annet sted i borgen.

1995 - 1996Rediger

I 1995 - 1996 hang det igjen et portrett av ham i Hovedtrappa, denne gangen førte en snarvei fra portrettet og til et annet portrett av ham i Borggården ved Transfigurasjonen. På dette tidspunktet var passordet "Drageegg".

1996 - 1997Rediger

Senere i 1996 ble portrettet av ham flyttet til et annet plan i Hovedtrappa, allikevel gikk det fortsatt en snarvei til Borggården ved Transfigurasjonen. Passordet på den tiden var "Lys mot mørke".

Bak kulisseneRediger

  • På engelsk er etternavnet hans "Abbott", noe som kan bety at han egentlig burde fått etternavnet "Abom" på norsk. Det er dermed mulig at Gildemann er i familie med Hanna Abom.

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki