Fandom

Harry Potter

Gresskarsaft

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Gresskarsaft harry potter.jpg

Gresskarsaft er en ekstremt populær drikk i hekser og trollmannsverden. Drikken er laget av gresskar, og har vært produsert siden 1837 av London Pumkins & Sons.[1]

I Harry Potter Rediger

Gresskarsaft detalj.jpg

1994 - 1995Rediger

Hermine Grang veltet en gang begeret sitt med gresskarsaft på skolestartfesten til sitt fjerde år. Det førte at saften spredte seg utover bordduken og farget en halvmeter hvit lin oransje, uten at hun selv enset det.[2]

Severus Slur truet også en gang Harry i det fjerde året, med at han skulle helle verifiserum i gresskarsjuicen hans, fordi han trodde at Harry stjal eliksiringredienser.

1995 - 1996Rediger

1996 - 1997Rediger

"Glasset mitt ... den gresskarsafta ... du tok ikke ...?"
Ronny Wiltersen[src]

I det sjette året, når Harry Potter og Ronny Wiltersen spilte rumpeldunk, lot Harry som om han helte lykkedrikk oppi gresskarsafta til Ronny, noe de andre elevene oppdaget, spesielt Hermine. Harry gjorde det bare for å få Ronny i bedre humør, og bygge en selvtillit i ham slik at de hadde en sjanse å vinne. Omsider trodde Ronny, noe som førte at han presterte med spektakulære retninger hvor noen av dem bare var med fingertuppene.

Etter å ha vunnet kampen kom Hermine til Harry for å si at det er ulovlig det han gjorde under frokosten. Harry sa nå at han ikke gjorde det, og fant til og med frem den lille flaska som fortsatt var full av eliksiren. Korken var ennå forseglet med voks. Etter det trodde de på ham, og Harry fortalte grunnen til hvorfor han lot som; fordi han ville at Ronny skulle føle at han hadde hell med seg. Ronny klarte alt sammen selv, og trengte ingen hjelp.[3]

Referanser og fotnoterRediger

  1. Harry Potter Wizard's Collection (se dette -> bilde.)
  2. Harry Potter og Ildbegeret, kapittel 12, side 167
  3. Harry Potter og Halvblodsprinsen, kapittel 14

Tilfeldig wiki