Fandom

Harry Potter

Harry Potter Filmmagi

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer11 Share

Harrypotterfilmmagi.jpeg
Harry Potter Filmmagi
Informasjon om verket
Forfatter

Brian Sibley

Utgitt

19. Oktober 2010

Forlag

Cappelen Damm

Harry Potter Filmmagi er en bok der du får informasjon om skuespillere, produsentene, og mye mer fra Harry Potter-filmene. Og det hører dessuten med vedlegg som Harrys invitasjonsbrev fra Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom, Ukruttkartet og mange klistremerker. Den er skrevet av Brian Sibley og oversatt av Jens Holmboe. Den ble utgitt tirsdag den 19. Oktober 2010, og dens etterfølger er Harry Potter: Page To Screen , som ble utgitt tirsdag den 25. oktober 2011. "Dykk ned i Harry Potter-filmenes verden og lær hvorfor isskulpturene på juleballet aldri smelter, hvor galleoner, sigdene og fjongene egentlig blir "preget", hvordan man får en hippogriff til å fungere sammen med skuespillerne, hva som er inspirasjonen  bak Galtvort Borgen og hvorfor desperantene beveger seg slik de gjør. Harry Potter Filmmagi er skrevet og designet i samarbeid med skuespillerne og produksjonsfolkene som overførte J.K. Rowling s populære bøker til kinolerretet og er en medrivende, interaktiv opplevelse som frakter leserne til trollmannsverdenen ved å formidle hemmeligheter fra filmproduksjonen, upubliserte fotografier og kunstverker og eksklusive historier fra stjernene. Denne boken for samlere er full av faksimilereproduksjoner av rekvisitter og papirillustrasjoner fra filmene. De kan tas ut, og boken gir et enestående innblikk i Harry Potter-filmene og den begavede gjengen av gomper som har laget ekte filmmagi."

Tilfeldig wiki