Fandom

Harry Potter

Heksingating

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer3 Share

Wizengamot1995.jpg
Heksingating
Informasjon
Leder(e)

Albus Humlesnurr (?-Juni 1995, Juni 1996-1997)

Hovedkvarter

Plan 2, Magidepartementet

Fiender
"Han følte seg ikke særlig vel da han kikket opp på dem som satt på benkeradene over ham. Det var omtrent femti av dem. Så vidt han kunne se var alle iført plommefarget kutte med en kunstferdig brodert 'H' på venstre side av brystet, og alle stirret mørkt ned på ham, noen med streng mine, andre med tydelig nysgjerrighet."
Harry Potter under høringen hans fremfor Heksingating[src]
Heksingating er navnet på domstolsystemet i magiverdenen. Det kan være en ettergjenger til Magusrådet. Det administrative hovedkvarteret er å finne i Avdelingen for Magisk jus i Magidepartementet. Noen av rettsakene tar imidlertid plass noen etasjer lavere i fangekjellerne.

Heksingating er en del av parliamentet, og da de mange Utdanningdirektivene ble introdusert av Kornelius Bloeuf i 1995 ble de stemt over i Heksingating.

InfoRediger

Heksingating har omtrent 50 medlemmer, det er uklart hvordan rekrutterings prosessen til Heksingating foregår, men Magiministeren har et visst ansvar over rekruttering og oppsigelser. Magiministeren, Førstestatssekretær ved Magiministerens kontor og sjefen for Avdelingen for Magisk jus leder rettsakene i Heksingating.

Albus Humlesnurr var overmagiarius i Heksingating, bortsett fra i perioden 1995 - 1996 hvor han ble fjernet fra posten fordi han insisterte på at Voldemort var tilbake. Da Magidepartementet måtte innse at Voldemort virkelig hadde returnert, fikk Humlesnurr tilbake stillingen sin.

Under rettsakene har hvert medlem av Heksingating på seg plommefargede kapper med en H i sølv.

Kjente medlemmerRediger

Tilfeldig wiki