Fandom

Harry Potter

Hiet

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Hiet er huset til Familien Wiltersen, huset ligger i nærheten av landsbyen Ildering Sankt veit.
Hiet.jpg

Hiet

Harry Potter så på mange måter Hiet som sitt andre hjem, etter at han hadde vært der for første gang i 1992. Etter Albus Humlesnurrs død i 1997 ble Hiet hovedkvarteret til Føniksordenen.

BeskrivelseRediger

Hiet er et flere etasjer høyt bygg med fire-fem piper på taket. Alle etasjene har ført til at huset ser ganske falleferdig ut. Utenfor huset er det et limeskur og en stor hage med knudrete trær på alle kanter og en stor dam fylt av frosker.

KjøkkenetRediger

Kjøkkenet ligger i husets første etasje og er lite og trang. På midten er det et trebord og stoler. På veggen henger det et ur med én viser og uten tall, men isteden med diverse notiser som "På tide med te", "Du er sent ute" og "På tide å mate hønsene". Det er også en peis på kjøkkenet, på peishylla står det flere bøker blant annet: Forheks din egen ost, Bak med trolldom, Gyldeprinz Gulmedals Guide til skadedyrsbekjempelse og Et festmåltid på ett minutt - ren magi!. Over peisen på kjøkkenet henger det dessuten et speil som kunne finne på å brøle: "Stapp skjorta di i buksa, din lurvefrans!" På oppvaskkummen står det en gammel radio.

Rommet til GullaRediger

Gulla har rom i tredje etasje [1]. Rommet er lite og lyst med en plakat av trollmannsbandet Skumle søstre på den ene veggen og et bilde av Gwenog Hansen (kaptein for Holyhead Harpyene på en annen. Vinduet på rommet vender ut mot frukthagen og under vinduet er det et skrivebord [2].

Rommet til Fred og FrankRediger

Fred og Frank hadde ofte rommet fy med esker av bestillinger. De testet ut diverse ting til morrosa Diagonallmenningen i 1996.

Rommet til RonnyRediger

Ronny har rom i femte etasje. Rommet hans er tapetsert med plakater av forbildet sitt Harry Potter også sengeteppet hans er preget av Harry potter. Rommet har et ørlite vindu med usikt til jordet. Rett over Ronnys rom holder gravgespensteret til.

ReferanserRediger

  1. [[Harry Potter og Mysteriekammeret
  2. Harry Potter og Dødstalismanene

Tilfeldig wiki