Fandom

Harry Potter

Hogg

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentar1 Share

Fang.jpg
Hogg
Biografi
Født

Før 1991

Utseende
Rase

Hund, villsvinhund

Kjønn

Gutt

Hårfarge

Sort

Tilhørighet
Lojalitet

Rubeus Gygrid

Hogg er navnet på den tamme villsvinhunden til Rubeus Gygrid. Hunden bor med Gygrid i hytta, og er ofte med Gygrid i Den forbudte skogen.

BiografiRediger

Den forbudte skogenRediger

Da Harry Potter og Draco Malfang hadde arrest i Den forbudte skogen i 1991 fikk de ha med seg Hogg. Da Hogg fikk øye på den hettekledde personen som drakk blod fra en død enhjørning stakk han fra de to Galtvort studentene. Etter å ha løpt en liten stund støtte Hogg på Gygrid, Nilus Langballe og Hermine Grang som forstod at Harry og Draco var i fare.

Møtet med ArgarappRediger

Da Harry og Ronny i 1992 dro for å besøke Argarapp var Hogg med dem. De tre ble nesten spist opp av Argarapps barn, men ble reddet av Den flygende ford angeliaen som tidligere tilhørte Arthur Wiltersen.

Den andre trollmannskrigenRediger

I skjulRediger

Etter at Rubeus Gygrid i 1996 ble angrepet av trollmenn fra Magidepartementet på ordre fra Venke Dolorosa Uffert, ble Hogg truffet av en lammevåde fordi han forsøkte å beskytte Gygrid. Etter angrepet tok Gygrid med seg Hogg og flyktet. Etter at Voldemorts tilbakekomst var offentlig og Uffert var avskjediget, returnerre Gygrid til hytta med Hogg.

Tilfeldig wiki