Fandom

Harry Potter

Huset til Bathilda Bang

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Huset_til_Bathilda_Bang.jpg
Huset til Bathilda Bang
Informasjon om stedet
Beliggenhet

Gudriksdal, England

Beboere

Bathilda Bang (Ca. 1800-tallet til 1997)

Gellert Grindelwald (sansynligvis) (ca 1890-tallet)

Opptredener
Dette hjemmet er i Gudriksdal og fungert som bolig for Bathilda Bang.

HistorieRediger

Tidlig historieRediger

Bang bodde antagelig i huset fra begynnelsen av hun bodde der iallfall på slutten 1800-tallet, for hun er kjent for å ha levd i byen på 1890-tallet, da hennes grandnevø Gellert Grindelwald bodde kort hos henne.

InteriørRediger

En tid etter at Bathilda død i 1997, ble hennes hjem fylt med lukt av alderdom, støv, uvaskede klær, og bedervet mat. Stuen var fylt med stearinlys på stabler av bøker og sidetabeller, dekket i skitne retter. Selv om rommet inneholdt en peis, forble det svært mørkt innen, selv når den var tent.

På den ene siden av rommet var det en hjulbeint kommode som det stod en stort antall av sølv bilderammer. Av de som var borte manglet de fleste store og utsmykkede , trolig stjålet av Rita Slita, som hadde intervjuet en stor grad senil Bathilda litt før hennes død, mens Rita arbeider på sin bok, Albus Humlesnurrs liv og løgner. Minst en av fotografiene, holdt i nærheten av baksiden av samlingen, var Grindelwald.

Når du kommer ut av stuen var en hall, der det var en bratt og smal trapp. Disse førte til en 2. etasje, til høyre der var det et soverom. Soverommet inneholdt minst ett vindu med gardin, rotete bord og en uoppredd seng.

Betydelig del av bygningens interiør ble ødelagt under kampen mellom Harry Potter og malacrux slangen Nagini (+ når Hermine og Harry ekskiverte) den 24. desember 1997

Tilfeldig wiki