Fandom

Harry Potter

Jakob Sirius Potter

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Jakob_Sirius_Potter.jpg
Jakob Sirius Potter
Biografi
Kjønn

Gutt

Hårfarge

Sort

Født

Mellom 1. september 2004 og 31. August 2005

Familie
Blod Status

Fullblods

Lojalitet
I filmene
Første opptreden

Harry Potter og Dødstalismanene

Siste opptreden

Harry Potter og Barnets forbannelse

Jakob Sirius Potter (født 2004[1]) er en halvblods trollmann og den eldste sønnen til Harry og Gulla Potter Jakob har to yngre søsken, Albus Severus Potter og Lilly Potter II. Han er nevøen til Ronny Wiltersen og Hermine Grang.

Jakob begynte på Galtvort i 2016 og ble sortert i Griffing

BiografiRediger

PersonbeskrivelseRediger

Det ser ut som om Jakob har arvet humoren sin fra onklene Fred og Frank Wiltersen, mens den dårlige tidssansen og det å blande seg inn i andres forhold, er noe han har fra Ronny Wiltersen. Før Jakob og broren reiste til Galtvort fikk han øye på at hans kusine Victoire flørte med Teddy Lupus. En gang stjal han Ukruttkartet fra farens kontor.

Fysisk beskrivelseRediger

Jakob ligner på begge foreldrene med det sorte håret som han har arvet fra faren sin. De brune øynene har han arvet fra moren.

HistorieRediger

Det første året på GaltvortRediger

Jakob begynte for første gang på Galtvort 1. september 2015 og er dermed to år eldre enn broren, Albus Severus. Han ble ikke overraskende sortert i griffing, til Teodor Lupus skuffelse.

Jakob Sirius, Rosa Wiltersen, Albus Severus Potter på Galtvortekspressen (harry potter).jpg

Jakob Sirius på galtvortekspressen sammen med Rosa og Albus Severus.

Det tredje året på GaltvortRediger

To år senere, 1. september 2017 ble Jakob sett med broren Albus Severus Potter når han skulle begynne på Galtvort. Det er videre kjent at Jakob gikk på Galtvort i samme periode som søskenbarna (ikke i samme årskull); Victoire og Rosa Wiltersen, samt Scorpio Malfang.

ForholdRediger

Potter Family.jpeg

Jakob Sirius med foreldrene og yngre søsken.

ForeldreneRediger

Selv om Jakob ikke vil vise det foran andre mennesker, spesielt venner og jenter har han et godt forhold til begge foreldrene sine.

SøskenRediger

Jakob er den eldste i søskenflokken på tre, det meste av tiden bruker han på å erte sine yngre søsken: Albus Severus og Lilly Potter II. Tiltross for dette er han god venn med dem begge, og aksepterer å dele rom med en av dem dersom Teddy flytter inn.

Teddy LupusRediger

Da Jakob i 2017 fikk øye på at Teddy kysset kusinen hans: Victorie, løp han med en gang å sa det til familien, men ble svært overassket over reaskjonen deres. Men akkurat som søsknene sine, aksepterer han at Teddy blir et offisielt medlem av familien.

TriviaRediger

Tom-Milligan-572x714.jpg

Tom Milligan spiller Jakob Sirius i Harry Potter og Barnets forbannelse (teater).

James Potter-series.jpg

En uoffisiel serie om Jakob Potter som kun finnes på engelsk, Jakob Potter (bokserie).

OpptredenerRediger

FamilieRediger

Familien til Jakob Sirius Potter

ReferanserRediger

  1. Postet på twitter, 1. september 2015 av J.K. Rowling

Tilfeldig wiki