Fandom

Harry Potter

Janus Thickey-avdelingen

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Janus Thickey-avdelingen er navnet på en avdeling ved St. Mungos hospital for magiske sykdommer og skader. Denne avdelingen er for langtidspasienter og permanente pasienter ved St. Mungos og avdelingen holdes som oftest lukket.

PasienterRediger

Frank og Alinda LangballeRediger

I 1981 ble Frank og Alinda Langballe lagt inn på Janus Thickey-avdelingen etter at de hadde blitt torturert til vanvidd av dødsetere. I årene som fulgte besøkte deres sønn Nilus Langballe og Franks mor, Augusta Langballe dem ofte.

Gyldeprinz GulmedalRediger

Etter at Gyldeprinz Gulmedal ble truffet av en tilbakeslått misminneformel mistet han hukommelsen og ble sendt til Janus Thickey-avdelingen. Etter noen år på St. Mungos lærte Gulmedal seg å skrive løkkeskrift slik at han kunne besvare fanbrevene sine. Det er uvisst hvor lenge Gulmedal ble på St. Mungos.

Olmar OmenRediger

Olmar Omen ble lagt inn på St. Mungos i 1995 etter at han ble sterkt svekket av Befaliusforbannelsen. I tiden som Omen var innlagt ved St. Mungos mottok han aldri besøk eller presanger. Julen i 1995 mottok Omen en forkledd djevelsnare fra en ukjent avsender (som opprinnelig var en dødseter). Heleren ved avdelingen, Miriam Strudel tok planten for å være en flaggerblom og overrakte derfor planten til Omen. Kort tid etter at Omen mottok planten ble han kvalt.

Tilfeldig wiki