Fandom

Harry Potter

Katti Bull

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Katiebellinfobox.jpg
Katti Bull
Biografi
Kjønn

Jente

Hårfarge

Brunt

Født

1979

Titler

Jager

I filmene
Første opptreden

Harry Potter og De vises stein

Skuespiller
Katti Bull ble født i 1979 var student i Griffing ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom i perioden 1990 - 1997. Katti var i seks år jager for Griffings rumpeldunklag.

BiografiRediger

GaltvortRediger

Katti startet på Galtvort i 1990 og ble sortert til Griffing, som elev ved Galtvort var hun i samme kull som Cho Chang. Katti startet som rumpeldunk spiller i sitt andre år ved skolen, og var meget dyktig. I 1995 ble hun i likhet med flere andre medlem av Humlesnurrlegionen.

Da det i 1996 ble holdt prøver for nye spillere ble hun trekt ut som en av tre jagere. Dessverre fikk hun ikke spilt så mye rumpeldunk det terminet, ettersom hun straks etter havnet på St.Mungos. Grunnen til det var at hun under et besøk på Tre sopelimer fikk en pakke med beskjed om at hun skulle levere den på skolen. Venninnen hennes, Leanna mente at dette slett ikke var lurt noe som førte til at de startet en krangel, litt av papiret på pakken revnet og Katti kom i berøring med pakkens innhold: et forhekset kjede fra Borgia og Brust.

Tommy Ding tok over som jager for henne i den perioden hun var borte, hun returnerte litt før kampen mot Ravnklo noe som var viktig slik at de kunne vinne (noe som de gjorde for tredje gang siden Harry ble med på laget).

Som resten av medlemmene på Griffings rumpeldunklag ble Katti med å kjempe i sammen med Humlesnurrlegionen og Føniksordenen da Galtvort ble angrepet i 1998.

SkuespillereRediger

Både i Harry Potter og De vises stein og Harry Potter og Mysteriekammeret ble Katti spilt av Emily Dale, men i Harry Potter og Halvblodsprinsen er hun derimot erstattet av Georgina Leonidas.

OpptredenerRediger

Humlesnurr-legionen
Grunnleggere
Harry Potter · Hermine Grang · Ronny Wiltersen
Ledere
Harry Potter · Nilus Langballe · Lulla Lunekjær ·
Griffinger
Lavendel Bruun · Katti Bull · Tommy Ding · Jokum Finnimann · Dilton Fromm · Frodrik Fromm · Angelina Johnson · Parvati Patil · Alliken Spunt · Laffen Styx · Nigel Wespurt · Frank Wiltersen · Fred Wiltersen
Håsblåsinger
Hanna Abom · Susanne Beining · Julius Finkenfjær · Ernst Maltmann · Sakarias Smutt · Uidentifisert Håsblåsjente
Ravnkloinger
Tom Blom · Cho Chang · Mikkel Kroken · Marietta Eggelkam (forrådte HL) · Antonius Goldstein · Padma Patil
Medlemmer med ukjent hus
Luca Caruso · Alice Tolipan

Tilfeldig wiki