Fandom

Harry Potter

Kendra Humlesnurr

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer2 Share

Kendra Humlesnurr (1851 - tidlig 1899) var en gompefødt heks. Hun var kona til Persifal Humlesnurr og hadde
Kendra Humlesnurr.png

Kendra Humlesnurr

tre barn Albus, Abriam og Ariana.

BiografiRediger

Kendra ble født av to gomper i 1851, men hadde selv magiske egenskaper. En gang i løpet av voksen alder, møtte Kendra sin mann Persifal Humlesnurr og de to fikk tre barn sammen: Albus, Abriam og Ariana.

Da parets datter, Ariana, ble seks år gammel, ble hun ertet av noen gompegutter som så at hun utførte magi. Kendras mann ble veldig sint, og utførte magi mot gompeguttene. For denne handlingen ble han sendt til Azkaban. Etter situasjonen med gompeguttene, besluttet Kendra at tiden var inne for å flytte et annet sted, et sted hvor folk ikke visste om datteren. Kendra flyttet sammen med barna sine til Gudriksdal. Persifal ga aldri noen grunn for hvorfor han gikk til angrep på gompeguttene, og både han og Kendra holdt grunnen til angrepet hemmelig i frykt for at Ariana skulle bli oppfattet som en trussel mot Den Internasjonale Heksekonføderasjons hemmeligholdelses-statutter og for at hun ikke skulle bli sendt til St.Mungos. Etter situasjonen med gompene var ikke Ariana i stand til å kontrollere magien hun utførte.

Etter at faren hadde blitt fenglet, og brødrene hadde startet som elever ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom var det Kendra som tok hånd om Ariana. Ryktene begynte å spre seg i nabolaget, og enkelte som Murre Prunk og Lancelot mente at Kendra skjulte sin datter i en kjeller.

Da Ariana ble fjorten år gammel, mistet hun helt kontroll over magien sin, og eksplosjonen som fulgte etter en våde tok livet av Kendra.

Etter Kendras død, var det Albus som tok hånd om Ariana. Ariana ble drept i en treveis duell mellom Abriam, Albus og Gellert Grindelwald.

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki