Fandom

Harry Potter

Kontoret for misbruk av gompegjenstander

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Informasjon
Leder(e)

Arthur Wiltersen (?-1996)

Hovedkvarter

Plan 2, Magidepartementet, London

Hensikt

Regulerer bruk av magi på gompegjenstander

Kontoret for misbruk av gompegjenstander er navnet på en underseksjon i Avdelingen for magisk jus. Arthur Wiltersen arbeidet lenge i denne seksjonen, og var leder i seksjonen frem til 1996, da ble han forfremmet til Kontoret for oppsporing og beslagleggelse av falske forsvarsformler og beskyttelses-gjenstander.

FunksjonerRediger

Avdelingen skal sørge for at gompegjenstander ikke blir utsatt for magi, itillegg skal avdelingen også påpasse at objekter som blir forhekset ikke skal komme i øyensyn av gomper. Videre skal avdelingen sørge for at mørkeeffekter blir holdt utenfor markedet. Avdelingen hadde engang en lov om at trollmenn kunne forhekse større gjenstander med mindre de skulle bruke dem selv. Da Arthur Wiltersen forhekset Ford Angliaen, gjorde han det fordi han var fasinert over gompegjenstander.

I 1992 laget Arthur Wiltersen Lov til beskyttelse av gomper, sannsynligvis hadde denne loven sin bakgrunn i Kontoret for misbruk av gompegjenstander. Denne loven fikk motstand fra flere Fullblods personer, blant dem Lucifus Malfang som gikk så langt at han plantet Tom Vensters dagbok i veska til Arthurs datter; Gulla.

Kjente ansatteRediger

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki