Fandom

Harry Potter

Leanna

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Leanne profile.jpg
Leanna
Informasjon om personen
Kjønn

Kvinne

Født

ca. 1979 eller 1980

Øyenfarge

Mørk

Hårfarge

Mørk

Blodstatus

Halvblods eller Fullblods (muligens)

Lojalitet

Leanna var navnet på ei heks som studerte ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom fra 1991 til 1998. Under Valgsermonien ble Leanna sortert til Håsblås. Leanna var en nær venn av Katti Bull.

BiografiRediger

Utdanning ved GaltvortRediger

De første åreneRediger

Leanna startet som student ved Galtvort i 1991 og ble under valgsermonien sortert til Håsblås. Som håsblåsing delte Leanna sovesal med Hanna Abom, Susanne Beining og Megan Hansen. I sin tid ved Galtvort knyttet Leanna et nært vennskap med griffingen Katti Bull. Det er ikke kjent om Leanna var medlem av Humlesnurrlegionen i skoleåret 1995-1996, men hun var medlem av HL da organisasjonen ble styrt av Nilus Langballe.

Sjette klasseRediger

Da Leanna gikk i sjette klasse ved Galtvort dro hun og Katti på en av helgeutfluktene til Galtvang hvor de blant annet var innom Tre sopelimer. Mens de var der beklaget Katti seg og forsvant inn på toalettet og etterlot Leanna sittende og vente lenge. Da Leanna og Katti senere gikk tilbake til Galtvort borgen startet Leanna å spørre ut Katti om pakken hun hadde fått med seg og fikk vite at hun skulle levere den til noen i borgen. Fordi Leanna hadde en mistanke til det som var i pakken ba hun Katti om å la være å ta på det som var i pakken. Krangelen førte til at de to jentene startet en slåsskamp om pakken noe som til slutt endte med at Katti kom i berøring med pakkens innhold og ble slengt til værs. Det viste seg senere at det var Madam Rosmerta som hadde gitt det forheksede kjedet til Katti mens hun var under Befaliusforbannelsen.

Tilfeldig wiki