Fandom

Harry Potter

Markus Flint

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Monmarcus.jpeg
Markus Flint
Biografi
Kjønn

Mann

Født

ca. 1974-1975

Familie

Ursula Flint (muligens)

Titler
Lojalitet
I filmene

Markus Flint (født 1975) gikk på Galtvort fra 1986 til 1994. Han ble sortert i Smygard og var med på Smygards rumpeldunklag fra 1991 til 1994. Han var også kaptein på laget.

BiografiRediger

UtdanningRediger

1986 - 1991Rediger

Marcus flint-1991.jpg

Flint i 1991

Flint ble plassert i Smygard, hvor Professor Slur var husstyrer. Han spilte rumpeldunk og i 6. klasse ble han kaptein på Smygards rumpeldunklag. Han er kjent for å være grov i spillet. For eksempel, under Griffing vs Smygard prøvde han å presse fingrene til Griffings kaptein, Oliver Qvist[1].

1992 - 1993Rediger

I 1992 fikk Smygards rumpeldunklag nye sopelimer av Lucifus Malfang, så sønnen Draco fikk være speider på laget. De skrøt veldig til Griffing, og Hermine Grang fornærmet Draco med å si at på Griffinglaget måtte det mer til en å kjøpe seg inn. Flint måtte holde Draco tilbake for at han ikke skulle gå til angrep, så Draco fikk bare sagt: "Din skitne lille grums!" til Hermine. Ronny Wiltersen prøvde å forhekse Draco, men formelen slo tilbake. Smygaringene lo seg nesten i hjel da han gulpet opp snegler. Etter kampen Griffing vant mot Smygard da Harry fanget snoppen, kjeftet Flint på Draco fordi han ikke fanget den.[2].

1993 - 1994Rediger

182px-Marcus flint-Galtvort.jpg

Flint på skolen

Flint skulle egentlig være uteksamert i 1993, men måtte ta skoleåret om igjen. Han var med Draco, Vincent Krabbe og Grylius Gurgel for å skremme Harry Potter under en rumpeldunkkamp utkledd som desperanter[3]. Han var også med på å erstatte Rumpeldunkballene før Griffing vs Smygard for å sikre seg seieren, men planen ble stoppet av Ronny og Hermine[4].

Det er ukjent hva Flint gjorde etter skolen.

Fysisk utseendeRediger

Han er beskrevet høy og muskløs. han hadde også store tenner.

NavnRediger

  • Marcus kommer fra den romerske krigsguden Mars. Dette kan ha noe med aggresjonen hans å gjøre.
  • Flint er en stein som brukes til opptenning

Bak kulisseneRediger

  • I HP og de vises stein skal han ha vært en sjetteklassing, men to år senere er han fortsatt med. J. K. Rowling har forklart dette med at han måtte ta det siste året om igjen[5].
  • Harry Potter spekulerte en stund på om han hadde trollblod i seg. Dette var pågrunn av hans meget stygge utseende.
  • Skuespilleren brukte gebiss for å få så store tenner.
  • I Lego Harry Potter: År 1-4, er han smygards speider.

OpptredenerRediger

ReferanserRediger

  1. Harry Potter og De vises stein
  2. Harry Potter og Mysteriekammeret
  3. Harry Potter og Fangen fra Azkaban
  4. Harry Potter og Fangen fra Azkaban (videospill)
  5. J.K. Rowling Official Site
  6. Han blir aldri identifisert, kan vi se at det er han

Tilfeldig wiki