Fandom

Harry Potter

Mary Venster

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Mary Venster
Biografi
Født

1883

Død

1943

Fysisk beskrivelse
Kjønn

Kvinne

Familie informasjon
Familie
Tilknytning
Lojalitet

Familien Venster

.

Mary Venster (1883 - 1943) var navnet på en kvinne som bodde i Vensterhuset like utenfor Lillehenge. Mary var gift med Thomas Venster og sammen hadde de en sønn; Tom Venster. Familien Venster var en velstående familie og kikket ned på de fleste innbyggerne i Lillehenge, spesielt nedlatende var de mot Familien Mørch som bodde i et falleferdig hus like ved.

BiografiRediger

Tidligere livRediger

Mary ble født i 1883. På et tidspunkt giftet hun seg med den velstående mannen Thomas Venster. I 1905 fødte Mary parets eneste barn; Tom Venster Sr.

Sønnens bryllupRediger

Da sønnen ble voksen giftet han seg med Miseria Mørch noe som var en stor skandale for Mary og mannen. Det er sannsynlig at Miseria brukte Befaliusforbannelsen eller en Kjærlighetseliksir på Venster slik at han ville godta henne. Paret forlot London og kort tid etter var Miseria gravid. Da Tom Venster Sr. skjønte hva han hadde gjort forlot han Miseria og dro hjem til foreldrene sine. Vel hjemme fortalte han til foreldrene sine at han var blitt narret til å inngå et forhold med Miseria. 31. desember i 1926 fødte Miseria sønnen og levde kun lenge nok til å gi ham et navn, hun kalte ham Tom Dredolo Venster.

DødenRediger

I 1943 dro Tom Dredolo Venster til Lillehenge for å finne ut mer om sine slektninger. Hos onkelen Morfus Mørch fikk Tom vite hvordan foreldrene hans hadde møtt hverandre og at faren hans hadde forlatt moren i en skjebnesvanger form. Tom ønsket å hevne seg på faren etter hva han hadde gjort mot moren og dro derfor til Vensterhuset. Han drepte sin far og besteforledrene sine slik kunne han viske ut de siste sporene som viste at han hadde "skittent" gompeblod i seg. Mary, Thomas og deres sønn Tom Venster Sr. ble gravlagt på Lillehenge gravplass.

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki