Fandom

Harry Potter

Misminneformelen

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Obliviate.JPG
Misminneformel
Besvergelse

Forglemmiarum

Type

Formel

Lys

Blågrønn

Effekt

Sletter en del eller hele personens minne

En Misminneformel er en trylleformel som sletter minnene fra en persons minne. Besvergelsen for denne formelen er Forglemmiarum.

Ut i fra handlinger i Harry Potter-filmene, tyder det også på at denne formelen kan manipulere minnene til personen den brukes på, det vil si forvandle dem til noe annet. Det var dette Hermine Grang gjorde på foreldrene sine i Harry Potter og Dødstalismanene.

HistorieRediger

Gyldeprinz Gulmedal brukte denne formelen ved utallige anledninger etter å ha presset informasjon fra heltene han skrev om. Fordi Gulmedal ville at det skulle se ut som at han hadde gjort alle de farlige tingene brukte han misminneformelen på dem. Gulmedal brukte denne formelen mot Harry Potter i 1993, men fordi han brukte den ødelagte tryllestaven til Ronny Wiltersen slo den tilbake på ham. Etter å ha bli truffet av misminneformelen ble Gulmedal sendt til Janus Thickey-avdelingen ved St. Mungos hospital for magiske sykdommer og skader.

Hermine Grang brukte denne formelen på foreldrene sine i 1997 for å hjelpe dem. Etter å ha brukt misminneformelen, endret hun på minnene deres slik at de trodde at deres største ønske var å komme til Australia og var ikke klar over deres egentlige identitet og at de hadde en datter.

Hermine Grang brukte denne formelen på Antonin Dolohov i 1997 på en caféTottenham Court Road.
Hermine Grang bruker en Misminneformel på Antonin Dolohov.jpg

Hermine Grang bruker en Misminneformel på Antonin Dolohov

Tilfeldig wiki