Fandom

Harry Potter

Nestor Bindebolt

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer4 Share

Kingsleydh.jpg
Nestor Bindebolt
Biografi
Også kjent som

Rank

Titler

Magiminister

Fysisk beskrivelse
Kjønn

Mann

Hårfarge

Sort

Øyenfarge

Brune

Familie informasjon
Tilknytning
Arbeid
Lojalitet
.

Nestor Bindebolt er en britisk trollmann og svartspaner. Han jobber til daglig i Magidepartementet, og blir beskrevet som en meget dyktig svartspaner. I Magidepartementet spilte han en meget viktig rolle som dobbeltagent for Føniksordenen. Han var også en av dem som lette etter Sirius Svaart, men fordi det etterhvert viste seg at Svaart var uskyldig gav han Magidepartementet falsk informasjon, om at Sirius oppholdt seg i Tibet.

Utseende og personlighetRediger

Han blir beskrevet som en høy, skallet mann av afrikansk avstamming med gullringer og en ørering. Han er på mange måter en meget sterk person fysisk, dette viste han blant annet i 1996 da han duellerte mot to personer samtidig, men han ble etterhvert såret av Bellatrix DeMons. Senere kan man kanskje si at han var hoved "beskytteren" fra Magidepartementet, det var ham som fikk oppgaven i å beskytte den britiske "gompe" statsministeren etter at Voldemort hadde kommet seg nærmere makta i 1997.

Rolle i FøniksordenenRediger

Nestor var ikke med i den opprinnelige Føniksordenen, men han ble med da Føniksordenen ble gjenopprettet i 1994. Det kan nok ikke ha vært noen enkel jobb for Nestor å jobbe som to ulike personer, for å ikke avsløre at han var med i Føniksordenen nektet han nesten å snakke med noen av medlemmene innenfor Magidepartementets områder. I 1995 var han i blant dem som hentet Harry Potter i Hekkveien.

Annen jobbRediger

Nestor har også jobbet som livvakt for den gompiske statsministeren, og spesielt Viktor Dumling virket svært begeistret for så "normal" han var, og ville ha han til å passe på Dumlingfamilien.  

Tilfeldig wiki